Kalesija 26°

Blagi pad prodaje čokolada

Švajcarska industrija čokolade 2011. godine zabilježila je blagi pad u prodaji zbog temperatura viših od prosječnih tokom proljeća, ljeta i jeseni.

Prodaja čokolada švajcarskih proizvođača prošle godine je smanjena za 0,1 odsto, sa prodatih 176.332 tona.

Poslovni bilans je smanjen za 3,1 odsto sa ostvarenih 1,69 milijardi franaka, naveli su u Udruženju proizvođača čokolade “Čokosuis”.

Kao glavne “krivce” za pad prodaje čokalade predstavnici udruženja koje broji 18 kompanija sa ukupno 4.322 zaposlenih navode i jak švajcarski franak i pritisak distributera po pitanju cijena, pored vremenskih prilika koje nisu išle na ruku potrošnji ove omiljene poslastice širom svijeta.

Švajcarska je najviše čokolade izvezla u Njemačku (17 odsto ukupnog izvoza), u Veliku Britaniju (13,1), Francusku (9,2) i Kanadu (6,7 odsto). Najveći napredak u pogledu izvoza ostvaren je u Brazilu, Izraelu, na Filipinima, Rusiji i Singapuru.

Manji broj turista u Švajcarskoj navodi se takođe kao razlog padu prodaje ovog poznatog izvoznog artikla.

Istovremeno, u Švajcarskoj je potrošnja uvozne čokolade 2011. porasla za 34 odsto u odnosu na prethodnu godinu kada je takođe zabilježen rast od 33,2 odsto i to prvi put u prethodnih devet godina.

Potrošnja čokolade po glavi stanovnika je u 2011. porasla za 100 grama u Švajcarskoj, pa je prosječna potrošnja čokolade i čokoladnih slatkiša u prošloj godini iznosila 11,9 kilograma

 

Znate nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?

    Ukoliko imate više informacija o temi ili nam želite prijaviti grešku možete nas kontaktirati i na e-mail: ntv@neon.ba.

    Komentari

    Kalesija: Otvorena savremena benziska pumpa i autobuska stanica, inves …

    Akciji čišćenja Memorijalnog centra Kalesija Gornja pridružili se …

    Nogometaši “Bosne” i “Mladosti” ostvarili pob …

    Nebo iznad BiH uskoro bi opet moglo poprimiti čarobne nijanse, “ …

    Usaglašen konačni tekst rezolucije o Srebrenici i dostavljen predsje …

    Team CNC Kalesija traži radnike

    CLOSE
    CLOSE