19.maj.2011
Vlada Tuzlanskog kantona usvojila je danas informaciju o efektima primjene zakona o uslovima i postupku legalizacije bespravno izgrađenih građevina i utvrdila prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o uslovima i postupku legalizacije bespravno izgrađenih građevina u Tuzlanskom kantonu.
Na području Tuzlanskog kantona, prema podacima dobivenim od strane nadležnih općinskih službi i drugim procjenama, izgrađeno je oko 25.000 bespravnih građevina, navodi se u informaciji. Istekom roka za podnošenje zahtjeva za legalizaciju bespravno izgrađenih građevina (31.maja.2009. godine), po izvještaju općinskih službi nadležnih za poslove prostornog uređenja i građenja, podneseno je ukupno 19.728 zahtjeva za legalizaciju bespravno izgrađenih građevina što iznosi 78,9 posto od ukupnog broja procijenjenih bespravno izgrađenih građevina.
Kako je rok za podnošenje zahtjeva za legalizaciju bespravno izgrađenih građevina istekao 31. maja 2009. godine iz više općina istaknut je zahtjev za produženje roka. Zbog navedenog, te zbog donošenja novog Zakona o prostornom uređenju i građenju kao i zbog potrebe za efikasnijim provođenjem inspekcijskog nadzora, pristupilo se izradi Prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o uslovima i postupku legalizacije bespravno izgrađenih građevina koji je Vlada Tuzlanskog kantona usvojila na današnjoj sjednici. Novi rok predviđen prijedlogom izmjena i dopuna Zakona je 31. maj 2016. godine.
Usvojen Plan upisa učenika u prvi razred srednjih škola za školsku 2011/2012.
Vlada je dala saglasnost na Plan upisa učenika u prvi razred srednjih škola za školsku 2011./2012. godinu. Planom je omogućen upis 8.476 učenika, i to: 1.650 učenika u gimnazije, 3.660 učenika u tehničke, 2.940 učenika u stručne i 90 učenika u umjetničke škole. U vjerske škole planiran je upis 120, a u specijalne škole 16 učenika.
Ovakav Plan upisa učenika, koji predviđa 792 mjesta u srednjim školama više u odnosu na broj učenika koji završavaju osnovne škole, omogućit će svim učenicima, koji završavaju osnovno obrazovanje da u skladu sa postignutim uspjehom u osnovnoj školi, ličnim interesima i sposobnostima, kao i mogućnostima škola, nastave obrazovanje u nekoj od srednjih škola Tuzlanskog kantona. Potrebno je naglasiti da ove školske godine osmi razred osnovne škole završava 7.684 učenika ili 303 učenika više nego prethodne školske 2009./2010. godine.
S obzirom da su izdvajanja za srednje obrazovanje velika, Ministarstvo je smatralo da obrazovanje treba organizirati što kvalitetnije i racionalnije tako da su u pripremi Plana upisa učenika u prvi razred srednjih škola učestvovali i svoje prijedloge i mišljenje dali Školski odbori srednjih škola, Općinska vijeća, Pedagoški zavod Tuzla, Kantonalna služba za zapošljavanje i Kantonalna privredna komora.
Raspuštena Skupština Turističke zajednice TK
Vlada je donijela odluku kojom se zbog niza nepravilnosti i nedosljednosti primjeni važećih propisa u dosadašnjem radu raspušta Skupština Turističke zajednice Tuzlanskog kantona. Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja TK je zaduženo da u roku od 60 dana donese Odluku o raspisivanju izbora za Skupštinu, izvrši pripremne radnje za provođenje izbora, pripremi i zakaže sjednicu novoizabrane Skupštine, te da pripremi prijedloge izmjena i dopuna Statuta Turističke zajednice Tuzlanskog kantona. Također da pripremi Poslovnik o radu Skupštine Turističke zajednice Tuzlanskog kantona shodno odredbama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju turizma u Federaciji BiH. Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona će u saradnji sa novoosnovanom Skupštinom Turističke zajednice TK inicirati izmjene federalnog Zakona o turističkoj djelatnosti.
„Međunarodni aerodrom Tuzla – Regionalni cargo centar sa air parkom”
Vlada je usvojila Plan mjera za prevazilaženje stanja u JP „Međunarodni aerodrom Tuzla”, te donijela Odluku o prihvatanju strateškog projekta „Međunarodni aerodrom Tuza – Regionalni cargo centar sa air parkom”. Realizacija planiranih mjera za prevazilaženje stanja u JP „Međunarodni aerodrom Tuzla” treba otvoriti mogućnost da Aerodrom u prvoj fazi postigne samoodrživost, a nakon toga i vlastitim razvojem doprinese ekonomskom razvoju Tuzlanskog kantona i regije.
Na prvom mjestu potrebno je uvjeriti sve faktore odlučivanja da se Međunarodni aerodrom Tuzla može dovesti željeni nivo, te konkretnim pokazateljima predstaviti za koje namjene je neophodno ulaganje financijskih sredstava, da bi se postigla realizacija cilja.
Kada su u pitanju dugoročne mjere između ostalog potrebno je ulaganje finansijskih i materijalnih sredstava u razvoj i opremanje radi stvaranja uslova da aerodrom postane u prvoj fazi glavni centar BiH za kargo aviosaobraćaj, a u drugoj fazi regionalni kargo terminalni centar. Također ističe se da kroz razvoj aviosaboraćaja sa kompanijama sa niskim cijenama karata treba postići da aerodrom bude veza regije sjeveroistočne Bosne, sa Evropom i dalje.
Također u Planu mjera ističe se i da je realizacija dugoročnih mjera uslovljena prihvaćanjem Projekta razvoja aerodroma kao regionalnog kargo centra za što postoji realna osnova u dosadašnjim ulaganjima u opremu, infrastrukturu i kadrove, a uz planirana dalja ulaganja u razvoj Projekat se smatra ostvarivim. S tim u vezi Vlada je današnjom Odlukom o prihvatanju strateškog projekta „Međunarodni aerodrom Tuzla – Regionalni cargo centar sa air parkom” zadužila Ministarsrvo trgovine, turizma i saobraćaja TK da u saradnji sa menadžmentom JP «Međunarodni aerodrom Tuzla» u narednih 20 dana za predstavnike Skupštine i Vlade TK, privredne subjekte, predstavnike ambasada u BiH, medija i druge zainteresovane pripremi prezentaciju pomenutog projekta. Također, Ministarstvo će u narednom periodu nastaviti sa intenzivnim aktivnostima promoviranja Projekta u cilju pronalaženja najpovoljnijeg načina investiranja u realizaciji istog.
Za podršku materijalnom zbrinjavanju socijalno ugroženih 458.180 KM
Vlada je donijela Odluku o utvrđivanju programa, uslova, kriterija i postupaka za raspored sredstava Budžeta Tuzlanskog kantona za 2011. Godine za podršku materijalnom zbrinjavanju socijalno ugroženih. Odlukom je utvrđen program, uslovi, kriteriji i postupak raspodjele sredstava Budžeta Tuzlanskog kantona za 2011. godinu za podršku materijalnom zbrinjavanju socijalno ugroženih u ukupnom iznosu od 458.180 KM. Za sufinansiranje troškova električne energije u izbjegličkim naseljima planirano je 250.000 KM, dok je za finansiranje troškova nabavke uglja za raseljena lica smještena u izbjegličkim naseljima i najugroženije prognaničke porodice u individualnom smještaju planirano 208.180 KM
Za udruženja boračke populacije 867.300 KM
Vlada je donijela Program o rasporedu sredstava za 2011. godinu. Programom je utvrđen raspored sredstava za rad i aktivnosti kantonalnim udruženjima boračke populacije od posebnog društvenog interesa koje predstavljaju većinsko članstvo u ukupnom iznosu od 867.300 KM. Dio planiranih sredstva u iznosu od 216.825 KM, raspoređen je u skladu sa Odlukom o privremenom finansiranju za prvi kvartal 2011. godine, a preostali dio planiranih sredstva u iznosu od 650.475 KM, rasporedit će se za preostale periode 2011. godine.
Za podršku razvoju kantona 730.000 KM
Vlada Tuzlanskog kantona donijela je Odluku o utvrđivanju programa, uslova, kriterija i postupaka za raspored sredstava budžeta Tuzlanskog kantona za 2011. godinu za podršku razvoju kantona. Odlukom je utvrđen program raspodjele sredstava u ukupnom iznosu od 730.000 KM kao i pitanja vezana za uslove, kriterije i postupak raspodjele.
Od ukupnog iznosa sredstava 100.000 KM planirano je za pomoć drugim nivoima vlasti u realizaciji projekata iz oblasti poduzetništva, za subvencije privatnim poduzećima i poduzetnicima planirano je 621.550 KM, dok je za ugovorene i druge usluge Programom planirano 8.450 KM.
Za medije sa područja Tuzlanskog kantona 100.000 KM
Vlada Tuzlanskog katnona donijela je Odluku o utvrđivanju kriterija, uslova i postupka za raspodjelu sredstava za podršku radu medijskih kuća. Ovom Odlukom utvrđeni su kriteriji, uslovi i postupak raspodjele sredstava za podršku medijima. U skladu sa Budžetom za 2011. godinu za ove namjene planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 100.000 KM od čega 60.000 KM za medije u privatnom sektoru, 25.000 KM za medije u javnom sektoru i 15.000 KM za neprofitne organizacije koje u okviru svoje djelatnosti obavljaju i poslove javnog informisanja.
O stanju u industriji, energetici i rudarstvu
Vlada Tuzlanskog kantona usvojila je informaciju o stanju u industriji, energetici i rudarstvu sa ostvarenim rezultatima u poslovanju u periodu I – XII 2010. Godine. Na osnovu analiziranih podataka koje su dostavila privredna društva, može se konstatovati da je na nivou resorne oblasti u 2010. godini došlo do značajnijeg poboljšanja u poslovanju. Povećanje korištenja kapaciteta ostvarilo je 50% društava.
Povećanje fizičkog obima proizvodnje i zadržavanje na nivou ostvarenog u 2009. godini ostavarilo je 70 posto društava od onih koja su dostavila ove podatke. Ukupna vrijednost proizvodnje i izvršenih usluga u 2010. godini, izražena kroz ukupan prihod, povećana je za 16% od ostvarene u prethodnoj godini. Bolji proizvodni rezultati u odnosu na 2009. godinu dijelom su i zbog toga što je u 2009. godini globalna recesija bila najizraženija pa su proizvodni rezultati bili znatno lošiji u odnosu na 2008. godinu. Ukupna zaposlenost smanjena je za 3%. Smanjenja su zabilježena u svim industrijskim granama, a u energetici je zadržana na nivou 2009. godine. Prema dostavljenim podacima 558 radnika će u toku 2011. godine ispuniti uslove za penzionisanje.
Kada je u pitanju prijedlog mjera za 2011. godinu u informaciji je između ostalog sugerirano da se u saradnji sa Razvojnom bankom Federacije BiH nastave sve aktivnosti oko dodjele sredstava sa Eskrow računa za industrijska privredna društva, realizacija Zaključaka i Prijedloga mjera proisteklih iz Izvještaja Ekspertnog tima formiranog za izradu analize stanja u Fabrici obuće „Aida” Tuzla. Također, potrebno je raditi na izradi Zakona o poticaju privredi Tuzlanskog kantona, ubrzati aktivnosti priprema neprivatizovanih privrednih društava za privatizaciju kao i privatizaciju već pripremljenih privrednih društava, kao i poboljšati uslove za izvozno orijentisana privredna društva i društva čiji je uvoz u funkciji izvoza.
Usvojen Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ministarstvima i drugim organima uprave TK
Vlada je utvrdila Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ministarstvima i drugim organima uprave Tuzlanskog kantona. Zbog promjena, koje su se desile od posljednjih izmjena ovog zakona, ukazala se potreba za izmjenama i dopunama prvenstveno u cilju usklađivanja sa pozitivnim propisima, kao i postizanja bolje, racionalnije i efikasnije organizacije kantonalne uprave.
Suština izmjena važećeg Zakona o ministarstvima i drugim organima uprave Tuzlanskog kantona, sastoji se u promjeni naziva i nadležnosti dva postojeća kantonalna ministarstva, a u cilju prenošenja nadležnosti za obavljanje stručnih i drugih poslova vezanih za povratak sa sadašnjeg Ministarstva za obnovu, razvoj i povratak na Ministarstvo za rad i socijalnu politiku. Ove izmjene su ocijenjene nužnim na osnovu dosada provedenih aktivnosti i promijenjenih činjenica i okolnosti na području povratka, što ukazuje na potrebu reorganizacije i prilagođavanja uslovima privređivanja i života raseljenih i izbjeglih lica i povratnika na području Tuzlanskog kantona.
Ovom reorganizacijom stvaraju se bolji uslovi i mogućnost sadašnjeg Ministarstva za obnovu, razvoj i povratak u pogledu stvaranja povoljnijeg ambijenta, materijalne i finansijske podrške razvoju poduzetništva i obrta na području Tuzlanskog kantona, a s ciljem povećanja zaposlenosti i standarda života na području TK. Zakonom se vrše i veoma značajne promjene u pogledu sadašnje nadležnosti Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta i regulišu prelazna rješenja koja su neophodna za implementaciju ovog zakona, uz osiguravanje kontinuiteta rada i izvršavanja poslova. Poslovi inspekcijskog nadzora, koji su po važećem Zakonu u nadležnosti Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK, prelaze u nadležnost Kantonalne uprave za inspekcijske poslove, a druga značajna novina je izdvajanje Pedagoškog zavoda, kao upravne organizacije iz sastava Ministarstva, u samostalnu upravnu organizaciju – Pedagoški zavod Tuzlanskog kantona.
O obezbjeđivanju rezerve krvi za potrebe liječenja građana u TK
Vlada TK je usvojila informaciju o obezbjeđivanju rezerve krvi za potrebe liječenja građana u Tuzlanskom kantonu sa osvrtom na status dobrovoljnih davalaca krvi i mogućnosti obezbjeđenja krvi kao lijeka za 2010. godinu.
Razvoj i unapređenje medicinske struke na Tuzlanskom kantonu, kroz uvođenje novih tehnologija i procedura liječenja, zahtijeva veće stabilne rezerve krvi i krvnih pripravaka, a trenutno stanje u oblasti načina obezbjeđenja rezervi krvi za potrebe liječenja građana nije zadovoljavajuće, navodi se u Informaciji. Aktivnosti koje su vođene među učenicima završnih razreda u srednjoškolskim centrima Tuzlanskog kantona i u ovoj godini rezultirale su dobrim, planiranim odzivom mladih organiziranim akcijama darivanja krvi. Bolji rezultati u ovoj godini zabilježeni su među studentima Univerziteta, dok aktivnosti vođene u mjesnim zajednicama i dalje nisu dale očekivane rezultate. Nedovoljno uključivanje stanovništva u planski organizirano davalaštvo krvi uzrokuje porast tzv. ciljanog-porodičnog davalaštva krvi koje ne omogućava blagovremenu i adekvatnu primjenu krvi/lijekova od krvi, pogotovo u hitnim situacijama.
Kada su u pitanju planirane aktivnosti u narednom periodu potrebno je modernizirati aktivnosti na promociji dobrovoljnog, planski organiziranog davalaštva krvi sa ciljem povećanja motivacije stanovništva za darivanje krvi, uključiti veći broj volontera unutar lokalne zajednice u pripremi i stvaranju pozitivnog okruženja i tokom rada sa davaocima krvi. Također, potrebno je omogućiti višestrukim dobrovoljnim davaocima krvi uključenje u sistem zdravstvenog osiguranja pod posebnim uslovima prema zaključku Skupštine TK iz 2006. godine, te utvrditi način brige poslodavca o zaposlenicima-dobrovljnim davaocima krvi kao čin podrške za obezbjeđenje krvi potrebne u slučaju bolesti i povrede na radu, definirajući kroz zakonska akta plaćeno odsustvo s posla na dan davanja krvi kako u javnom tako i u privatnom sektoru jer rad na obezbjeđenju stabilnih rezervi krvi ne može biti zadatak samo zdravstvenih ustanova. U ove aktivnosti mora se aktivno uključiti šira društvena zajednica, kao i relevantne institucije, isteče se u danas usvojenoj Informaciji. Također, Ministarstvo je zaduženo da u saradnji sa drugim relevantnim subjektima sačini Akcioni plan za 2012. godinu kako bi se snažnije pristupilo obezbjeđivanju dovoljnih količina ove dragocjene tečnosti.
O radu nadzornih odbora
Vlada je usvojila informaciju o radu nadzornih odbora u privrednim društvima u kojima prava i obaveze vlasnika kapitala po osnovu državnog kapitala vrši Vlada Tuzlanskog kantona za 2010. godinu. Na osnovu Izvještaja Nadzornih odbora u privrednim društvima sa cjelovitim ili većinskim državnim kapitalom za period 1.1.-31.12.2010. godine, Ministarstvo je u informaciji ocijenilo da su Nadzorni odbori u većini društava radili u izrazito složenim i teškim uslovima poslovanja i da su bili aktivni u svom radu.
Problemi na koje su nailazili u privrednim društvima sa većinskim državnim kapitalom su: blokirani žiro-računi zbog neuplaćenih doprinosa PIO/MIO po sudskim presudama u izvršnom postupku, po osnovu dugovanja iz ranije uzetih hipotekarnih kredita, otežano poslovanje zbog nedostatka vlastitih obrtnih sredstava, česti prekidi proizvodnje i štrajkovi radnika, nemogućnost naplate potraživanja, velika dugovanja prema dobavljačima i bankama i niz drugih problema. Problemi se pojavljuju i u postupku raspisivanja Javnog oglasa za nominiranje kandidata na pozicije za članove Nadzornih odbora u privrednim društvima sa većinskim državnim kapitalom, jer se ne prijavljuje dovoljan broj kandidata za društva koja ne mogu isplaćivati naknade za njihov rad.
Zbog stanja u poslovanju kao i izostanku očekivanih efekata rada, izvještaji Nadzornih odbora u društvima FO „Aida” Tuzla, „Livnica čelika” Tuzla i Tvornica transportnih uređaja „TTU” ne mogu se prihvatiti te je neophodno da u roku od 10 dana Nadzorni odbori dostave Programe sanacije odnosno poboljšanja stanja u društvima, navodi se u Informaciji.
Usvojen izvještaj o izvršenju finansijskog plana Službe za zapošljavanje TK za 2010.
Vlada Tuzlanskog kantona usvojila je izvještaj o izvršenju finansijskog plana Službe za zapošljavanje Tuzlanskog kantona za 2010. godinu. Kako se navodi u Izvještaju u 2010. godini evidentirani su Prihodi i primici u iznosu od 27.183.212 KM. Evidentirani rashodi iznose 26.864.185 KM, pa se može zaključiti da je Služba za zapošljavanje TK prošlu godinu završila sa suficitom od 319.027,00 KM. Višak prihoda nad rashodima će se upotrijebiti za pokriće nepokrivenog deficita iz 2009. godine u iznosu od 302.592 KM, a razlika za održavanje tekuće likvidnosti JU Služba za zapošljavanje Tuzlanskog kantona, navodi se u Izvještaju.
TIP.BA