15.mar.2017
Iako je visina cijena autobusnih karata do skora bila česta tema među putnicima koji su negodovali zbog nenajavljenih poskupljenja, kvalitet usluga gradskog i prigradskog prijevoza putnika koji se vrši autobusima na području grada Tuzla, ali i cijelog Tuzlanskog kantona na dobrom je nivou, rezultati su projekta Udruženje potrošača TK. Na pitanja su odgovarali putnici, a istraživanjem je obuhvaćeno nekoliko privatnih kompanija koje se bave prijevozom putnika u Tuzli i TK, tj. sve linije koje prolaze južnom i sjevernom tuzlanskom saobraćajnicom.
„Da li se pridržavaju vlastitih redova vožnje i naravno anketirali smo putnike u samim autobusima da vidimo koliko su zadovoljni s obzirom na kvalitet vožnje, kvalitet prijevoznog sredstva, frekventnost, red vožnje, cijene, tj. odnos cijene i kvaliteta“, pojašnjava Gordana Bulić, predsjednica Udruženja potrošača „Klub potrošača TK“.
Prema rezultatima dobijenim ovim istraživanjem saobraćajna usluga na području kantona je jako dobra.
„Kada bi je ocjenjivali ocjenom od 1 do 5 to je solidna trojka. S tim da u narednom periodu nadležne institucije, prevashodno ministarstvo kao i sami prijevoznici trebaju raditri na poboljšanju usluga prijevoza putnika kako na području grada Tuzla tako i na području cijelog kantona“, pojašnjava Nenad Lukanović, pomoćnik ministra za saobraćaj.
Kvalitet usluga se značajno poboljšao ali još uvijek ima nedostataka, pokazalo je istraživanje. Zapaženo je da na primjer u odnosu na red vožnje autobusi ne saobraćaju na određenim linijama, dok s druge strane na nekim linijama imamo više vožnji nego što ih je u redu vožnje.
Projekat je finansiralo resorno kantonalno ministarstvo, a cilj mu je kroz ovakve i slične projekte, kao i kroz zahtjeve građana i prijevoznika dobiti jasne indikatore o potrebi usklađivanja redova vožnje na kantonalnim linijama, odnosno obezbjeđenje transparentnijeg i kvalitetnijeg sistema prijevoza putnika.
„Ono što je cilj ministarstva, da kroz ove projekte i kroz zahtjeve građana i prevoznika na području našeg kantona uskladimo i modifikujemo red vožnje kojim se pružaju usluge prijevoza putnika u linijskom prijevozu, a sve na zadovoljstvo korisnika usluga prijevoza odnosno putnika, odnosno da oni dobiju jedan optimalan red vožnje koji može zadovoljiti njihovu tražnju za saobraćajnim uslugama“ Nenad Lukanović, pomoćnik ministra za saobraćaj.
„Potrošači se mogu prijaviti individualno, ministarstvo uvijek stoji otvoreno kao koordinator i veza između Kluba potrošača, inspekcijskih organa i potrošača lično. Svakako da se mogu obratiti ministarstvu, a mi ćemo naći način“, poručuju iz ministarstva trgovine, turizma i saobraća TK.
Osim kluba potrošača i ministarstva, inspekcije su najčešća adresa na koju se obraćaju građani s prijavama, ali i sami prijevoznici s pritužbama na konkurenciju, što je češći slučaj. Stoga je cilj kantonalne uprave za inspekcijske poslove upravo da privredni subjekti koji se bave prijevozom putnika ispunjavaju Zakonom predviđene mjere, a ukoliko to ne urade slijede ih kazne koje se kreću od 500 do 15.000 KM izvještava RTV Slon.