13.feb.2011
Internet kompanija AVG nedavno je provela istraživanje u kojem je učestvovalo 2.200 roditelja koji imaju djecu dobi od dvije do pet godina, na području Sjedinjenih Američkih Država, Kanade i nekih evropskih država, Japana, Australije i Novog Zelanda.
Istraživanje je pokazalo da se današnji klinci bolje snalaze sa kompjuterskim mišem, u igranju igrica na kompjuteru i upravljanju „pametnim“ telefonima nego što plivaju, vežu pertle ili pripremaju sebi doručak.
Čak 19 odsto ispitane djece starosti između dvije i pet godina znaju kako da koriste aplikacije na smartphoneu, dok samo devet odsto njih zna da veže cipele. Nešto manji procenat djece te dobi zna koristiti aplikacije – 17 odsto, dok se 21 odsto mališana starosti od četiri do pet godina također odlično snalazi s aplikacijama.
Spol ne čini bitnu razliku kada je u pitanju tehnologija, pa tako 58 odsto dječaka i 59 odsto djevojčica te dobi zna da igra igrice na kompjuteru, ili da obavi poziv mobilnim telefonom. Dok 20 odsto djece zna da pliva, njih 25 % zna otvoriti web pregled.
Razvojem tehnologije i uloga roditelja znatno je izmijenjena. Djeca danas odrastaju u okruženju koje je starijim generacijama teško zamislivo, pa im sasvim drugačije stvari okupiraju pažnju u odnosu na vrijeme kada su njihovi roditelji živjeli svoje dječije dane.
Upravo zbog toga, upozoravaju stručnjaci, roditelji moraju biti ti koji će djeci ograničiti sate provedene ispred ekrana i motivirati ih za druge aktivnosti u „realnom“ svijetu.
Također, rašireno je poimanje da kompjuteri otvaraju djeci bolje perspektive u životu. Međutim, neke naučne studije pokazuju suprotno – na primjer, djeca kojima je rumunska vlada omogućila kupovinu kompjutera popustila su u većini predmeta u školi.
Osim toga, djeca koja igraju agresivne kompjuterske igre i sama postaju sklonija agresivnom ponašanju, upozoravaju psiholozi