Kalesija

Najstarije automobile na Balkanu voze građani BiH i Srbije

Građani Bosne i Hercegovine, Srbije i Kosova voze najstarije automobile na Balkanu, gdje je prosječna starost vozila oko 14 godina što je skoro dvostruko više od prosječne starosti automobila koje koriste građani u zemljama Evropske unije (EU), pokazalo je istraživanje koje su proveli novinari Anadolije

??kedonya'daki ta??t istatistikleri en son Makedonya Devlet ?statistik Kurumu taraf?ndan, 2013 y?l?na ili?kin rakamlar? var. Buna göre, Makedonya?daki toplam 411 bin 637 kay?tl? ta??t?n büyük bir bölümünün 10 y?ldan eski oldu?u görüldü. 1 (Murteza Sulooca - Anadolu Ajans?)

Prema posljednjim zvaničnim podacima, prosječna starost automobila koji se voze na cestama u BiH je 17 godina. Stručni saradnik za nadzor u Institutu za privredni inžinjering u Zenici Semir Selimović u razgovoru za AA je istakao da je više od dvije trećine vozila u BiH starije od deset godina.

 

“Nažalost, moramo da konstatujemo da imamo vrlo star vozni park. Preko 77 posto su vozila starija od 10 godina, a preko 30,7 posto su vozila starija od 20 i više godina. Možemo kazati da, unazad nekoliko godina, kako je odobren uvoz vozila sa Euro 3 standardom, umjesto sedam ograničenje je povećano na 10-12 godina, to je bitno utjecalo na povećanu starost vozila”, kazao je Selimović napominjući da je prosječna starost za putnička vozila prošle godine iznosila 17 godina.

 

Objašnjava kako se posljednjih godina sve manje građana BiH odlučuje na kupovinu novih vozila jer, kako kaže, u značajnoj mjeri se uvoze polovna vozila izvan BiH.

 

“Imamo autobuse kod kojih je starosna struktura takva da je preko 31 posto tih autobusa starije od 20 godina, a kod teretnih vozila to je oko 26 procenata. Što se tiče novijih vozila, tu je zbog povećanog uvoza vozila koja zadovoljavaju Euro 3 standard, broj novih vozila bitno smanjen. U zadnje 2-3 godine sve je manje prodaje novih vozila. Prošle godine je to bilo 7.000 za cijelu godinu. To je više nego poražavajuće”, rekao je Selimović.

 

Podaci Instituta za privredni inžinjering u Zenici pokazuju da građani BiH najviše koriste automobile marke Volkswagen, Škoda i Audi.

 

“Najčešće marke vozila u BiH su, unazad dvije godine, bili Volkswagen, Škoda, Audi. Zbog povećanog uvoza sve je više francuskih vozila, Peugeot, Citroen, Renault, ali i italijanskih marki, Fiat, Lancia, Alfa Romeo… Taj broj je povećan zahvaljujući većem uvozu zbog Euro 3 standarda”, objasnio je Selimović.

 

– Prosječna starost vozila u Srbiji 16 godina

 

Nakon BiH, najstarija vozila se voze na cestama u Srbiji gdje je, prema posljednjim podacima Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije, prosječna starost vozila 16 godina, a najtraženiji su Volkswagen modeli.

 

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije Milan Božović za AA ističe da starost vozila u bitnoj mjeri može utjecati na sigurnost u saobraćaju.

 

“Prosečna starost vozila u Srbiji u 2013. i 2012. godini je bila negde oko 16 godina, svakako da se to menja. Starost vozila utiče na bezbednost saobraćaja kroz aktivnu i pasivnu bezbednost vozila uz opremu koju raspolažu, kao i na tehničku ispravnost”, kazao je Božović.

 

Vozači u Srbiji definitivno najviše vole njemačke automobile. Prema riječima Petra Stakića sa portala “Polovni automobili”, to se još dugo neće promjeniti i ova naklonost postala je tradicija u Srbiji.

 

“U top pet najtraženijih polovnih automobila u našoj zemlji, na prva četiri mesta su ‘Nemci’. Redosled je sledeći: najtraženiji su Volkswagen modeli, a zatim slede Opel, Audi, BMW i ‘uljez’ među Nemcima, Fiat”, kazao je Stakić, iznoseći podatke iz istraživanja koje je provedeno krajem 2014. godine. Osim ovih marki, Srbijanci voze i marke Mercedes, Renault, Peugeot, Ford i Citroen.

 

Nakon Srbije slijedi Kosovo gdje je prosječna starost vozila, prema posljednjim dostupnim podacima Ureda za registraciju vozila, 15 godina. Kosovari najviše vole automobile njemačkog proizvođača Volkswagena, a najčešći modeli su Golf II i Golf III, potvrđeno je za AA iz Ureda za registraciju vozila pri Ministarstvu unutrašnjih poslova (MUP) Kosova. Kada je riječ o starosti registrovanih automobila, prednjače modeli stari po 13 godina, dakle iz 2002. godine, kojih ima 22.727. Slijede modeli iz 1989., kojih je 22.313, dok su na trećem mjestu vozila iz 2001. godine i ima ih 22.239.

 

– U Crnoj Gori dominiraju vozila stara oko 14 godina

 

Od ostalih zemalja regiona, u Crnoj Gori dominiraju vozila koja su stara oko 14 godina. Prema podacima Ministarstva saobraćaja Crne Gore iz 2013. godine, prosječna starost vozila u Crnoj Gori iznosila je oko 14 godina. Od ukupno 154.420 putničkih vozila registrovanih tokom 2013., čak 35 hiljada vozila je staro više od 20 godina. Na crnogorskim cestama najviše je vozila koja su stara 20 i više godina.

 

Stručnjak za saobraćaj i saobraćajni vještak Svetislav Konstantinović u razgovoru za AA ističe da vozila starije proizvodnje mogu na neki način biti uzrok saobraćajnih nesreća.

 

“Kada govorimo o starosnoj strukturi vozila, mi smo svjesni da starosna struktura vozila od 15 do 18 godina, i da ona jednim malim procentom učestvuju u izazivanju saobraćajnih nesreća. To mogu biti otkazivanje sistema za upravljanje, sistema za kočenje ili pak svjetlosne signalizacije”, rekao je Konstantinović dodajući da je Zakon o bezbjednosti saobraćaja u Crnoj Gori donio na tom planu značajne pomake.

 

“To se ogleda u smislu rigoroznijih kontrola tehničkih pregleda. Izgrađeni su novi kriterijumi, uvedeni su novi pravilnici, vrlo se ozbiljno krenulo u borbu protiv registracija, a da vozila ne ispunjavaju te uslove koji su za tehnički pregled vrlo bitni”, napominje Konstantinović.

 

Od zemalja Balkana, najnovije automobile voze građani Hrvatske, Makedonije i Albanije, gdje su vozila u prosjeku stara oko 12 godina.

 

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH) za 2013. godinu, koji obuhvataju sve kategorije vozila, prosječna starost 1.870.300 vozila na hrvatskim cestama je 12,66 godina. Promatrano po starosti svih vozila, na redovnom tehničkom pregledu u 2013. godini najviše vozila bilo je staro 10 i više godina, radi se o brojci od 1.117.764 ili 59,76 posto. Vozila starijih od šest do devet godina bilo je 431.511 ili 23,07 posto, od dva do pet godina 277.126 ili 14,82 posto, i vozila mlađa od jedne godine 43.899 ili 2,35 posto. Osobni automobil, daleko najučestalije vozilo na hrvatskim cestama, prosječnu starost u 2013. godini imalo je 11,8 godina.

 

Po prolaznosti osobnih automobila po markama na tehničkom pregledu starijih od 10 godina, najučestaliji je Volkswagen kojeg ima 167.060, zatim Opel 101.076, Mercedes 35.735, Ford pa Škoda i Audi. Na cesti je najčešće vozilo staro između 5 do 10 godina u 2013. bio Opel, zatim Renault pa Volksvagen.

 

– Prosječna starost vozila u Makedoniji 12 godina

 

Prema podacima Statističkog ureda Makedonije za 2013. godinu, veliki dio od ukupno 411.637 vozila koja se voze u toj zemlji starija su od 10 godina. U Makedoniji je 75,2 posto vozila starije od 10 godina dok je prosječna starost vozila u toj zemlji 12 godina.

 

Broj vozila u Makedoniji mlađih od dvije godine manji je za oko pet posto u odnosu na prethodne godine. Prema posljednjim podacima kojima raspolažu autopijace, posljednjih nekoliko godina smanjen je broj kupovine novih vozila među Makedoncima. Tako je prošle godine u Makedoniju uvezeno ukupno 35.107 vozila, od čega 29.558 polovnih.

 

Prema zvaničnim podacima ministarstva saobraćaja Albanije za 2013. godinu, u Albaniji je bilo registrovano oko 450 hiljada vozila od kojih su većina polovna. Isti izvor navodi da su vozila starija od 10 godina učestvovala u značajnom broju saobraćajnih nesreća u toj zemlji. Agencija za statistiku Albanije navodi da je prosječna starost vozila u Albaniji 12 godina. Isti izvor navodi da je Mercedes Benz najpopularnija automobilska marka među Albancima.

 

– Građani BiH i Srbije voze duplo starije aute od stanovnika Njemačke, Francuske i Austrije

 

Inače, na osnovu prikupljenih podataka o starosnoj strukturi vozila za nekoliko prethodnih godina, prosječna starost vozila u zemljama Balkana je 14 godina, što je skoro duplo više od prosječne starosti vozila na cestama u zemljama Evropske unije (EU).

 

Posljednji podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA) pokazuju da je, naprimjer, prosječna starost vozila u Estoniji 14 godina, Finskoj 12,3, Portugalu 10,5, Švedskoj 9,8, Njemačkoj 8,5, Francuskoj 8,2, Belgiji 8 i Austriji 7,7. Također, prosječna starost vozila u Velikoj Britaniji je 7,8 a u Sloveniji 8,7 godina. Prosjek vozila u zemljama Evropske unije (EU) iznosi 8,6 godina. Amerikanci najviše voze automobile stare oko 11-12 godina.                                                              (anadolija/kalesija.info)

Znate nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
[contact-form-7 id="257132" title="Report error"]

Komentari

Kalesija: Otvorena savremena benziska pumpa i autobuska stanica, inves …

Putevi u BiH: Na većini putnih pravaca saobraća mokrim i mjestimičn …

Hasan Ramić zamjenik predsjedavajućeg OV Kalesija

Damir Džafić izabran za predsjedavajućeg OV Kalesija

Selma Smajić predsjednica Komisije za izbor i imenovanje

Vijećnici novog saziva OV Kalesija položili svečanu zakletvu

CLOSE
CLOSE