11.nov.2011
Dvije trećine njih kaže da će na razgovoru za posao pitati potencijalnog poslodavca o politici kompanije po pitanju korištenja društvenih mreža.
Velikom broju diplomiranih studenata je pristup društvenim mrežama i sloboda u odabiru uređaja za rad bitnija od visine plate prilikom razmatranja ponude za posao, pokazuje studija koju je sproveo “Cisco”.
Istraživanje, u kome je učestvovalo 2.800 studenata i mladih diplomaca širom svijeta, imalo je za cilj da utvrdi šta je to što najnovije generacije traže od poslodavaca i šta smatraju pravednom ravnotežom između posla i slobodnog vremena.
Istraživačima nije bilo iznenađujuće što je većina ispitanika istakla da želi fleksibilno radno vrijeme, ali je iznenađujće u kom procentu mladi imaju čvrst stav prema zabrani korišćenja socijalnih mreža.
Buduća radna snaga vjeruje da posao i slobodno vrijeme nisu odvojeni, već se prepliću čak 56 posto njih je istaklo da bi odbilo ponudu za posao u kompaniji koja zabranjuje zaposlenima da koriste ove mreže, a čak 40 posto njih bi prihvatilo manje plaćen posao ukoliko bi imali slobodu korištenj Facebooka, Twittera i drugih mreža i slobodu izbora uređaju za rad.
Dvije trećine njih kaže da će na razgovoru za posao pitati potencijalnog poslodavca o politici kompanije po pitanju korištenja društvenih mreža, a 41 posto njih koji su u radnom odnosu, ističe da su ih poslodavci ubijedili da prihvate posao nudeći im mogućnost izbora uređaja za rad i naglašavajući blagu politiku kada su u pitanju društvene mreže.
81 posto njih želi da izabere uređaj na kome će raditi, kroz dobijanje sredstava za njihovu kupovinu, ali i kroz donošenje sopstvenog uređaja na posao, umjesto korištenja onog koji kompanija nudi.
Buduća radna snaga vjeruje da posao i slobodno vrijeme nisu odvojeni, već se prepliću. To znači da se posao obavlja i u toku slobodnog vremena, ali i da se pojedine aktivnosti, predviđene za slobodno vrijeme, poput pristupa društvenim mrežama, obavljaju na poslu.
Studija takođe naglašava da su danas socijalni alati postali i alati za rad i da kompanije koje zabranjuju pristup socijalnim mrežama neće biti privlačne mladim talentovanim ljudima, ali i da će ostati iza konkurencije, jer će ove mreže u budućnosti zamijeniti e-mail kao kanal komunikacije na poslu.