24.nov.2015
U Bosni i Hercegovini je od 1. januara 2015. godine trebala stupiti na snagu Odluka prema kojoj je u našu zemlju moguće uvesti samo ona vozila koja ispunjavaju standard Euro 4. To se nije desilo. Iz inozemstva se još uvijek mogu uvesti i registrovati automobili stariji od 10 godina koji imaju Euro 3 standard.
Vozila s Euro 4 standardom stara su blizu 10 godina, što znači da nisu oštećena. Kroz taj standard bismo djelimično utjecali na to da automobilski otpad iz Evrope ne dolazi na bh. tržište.
Iz Ministarstva prometa i komunikacija su nam kazali da trenutno provode dodatne analize, te da je izrada teksta nove odluke, u kojoj će najniži kriterij za uvoz putničkih automobila biti Euro 4 standard, u završnoj fazi.
Istakli su da je Odluka o najnižim tehničkim zahtjevima za novoproizvedena i korištena vozila pri homologaciji tipa vozila i homologaciji pojedinačnog vozila donesena 1. oktobra 2010. godine i objavljena u ‘Službenim novinama Bosne i Hercegovine’ broj 89/10, s jednom izmjenom iz 2012. godine objavljenom u ‘Službenim novinama Bosne i Hercegovine’ broj 09/12.
“Uvažavajući činjenicu da je Euro 4 standard u zemljama Evropske unije na snagu stupio 2005. godine, odnosno 1. januara 2006. godine, za sva vozila, iz čega slijedi da su svi putnički automobili registrirani prvi put u EU nakon 1. jauara 2006. godine Euro 4 standarda, Ministarstvo je poduzelo mjere iz svoje nadležnosti kako bi javnost bila pravovremeno informirana o izmjeni najnižih tehničkih zahtjeva, u konkretnom slučaju Euro 4 karakteristika, u što su uključene i predmetne najave”, kazao je za Klix.ba Igor Pejić sekretar Ministarstva.
Odluka da se u BiH mogu uvoziti automobili mlađi od sedam godina je poništena 2011. godine, pa su u našu zemlju uvožena vozila starija od 10 godina sa Euro 3 standardom.
Na zahtjev Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine i Ministarstva prometa i komunikacija, Vijeće ministara je na sjednici održanoj 28. decembra 2010. godine donijelo Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o ograničenju uvoza putničkih automobila, teretnih vozila i automobilskih guma.
Kako nam je pojasnio Igor Pejić, ovom Odlukom je omogućen uvoz putničkih automobila starijih od sedam godina i teretnih vozila starijih od 10 godina ukoliko zadovoljavaju najniže tehničke zahtjeve za novoproizvedena i korištena vozila u procesima homologacije tipa vozila i homologacije pojedinačnog vozila u skladu s Odlukom. U konkretnom slučaju vozila minimalno Euro 3 karakteristika, što je građanima BiH omogućilo uvoz vozila starijih od sedam godina.
“Ukoliko se uzme u obzir podatak da je prosječna starost vozila na cestama u Bosni i Hercegovini 17 godina, omogućavanje uvoza vozila starosti desetak godina predstavlja određeni pomak u obnavljanju voznog parka, u skladu s općom ekonomskom situacijom u BiH”, kazao je Pejić.
Činjenica je da je na tržištu najviše uvezenih polovnih automobila, što kvari prodaju novih automobila, te postoji nesrazmjer u uvozu rabljenih i novih automobila, što je svakako posljedica opće ekonomske i privredne situacije u Bosni i Hercegovini.
Prema posljednjim podacima Uprave za indirektno oporezivanje, u razdoblju od 1. januara do 11. novembra 2015. godine, u Bosnu i Hercegovinu su uvezena 55.172 putnička motorna vozila. Od navedenog broja, 49.736 je rabljenih, odnosno polovnih vozila, a 5.436 novih vozila piše Klix.