26.aug.2023
Zamijeniti draga lica, siguran posao i okruženje u kojem od rođenja živimo, za mnoge se čini kao „nemoguća misija“. Ali, kada osjetimo pravi trenutak, ne preostaje nam ništa drugo nego slijediti intiuciju i razum.
Upravo to je uradio Adi Selimović iz Tuzle kojim se Bosna i Hercegovina zaista može ponositi: spakovao je život u jedan kofer, a danas u Švicarskoj radi u infrastruktrukturi željeznica. Brine se o smjernicama kako treba izgledati moderna i sigurnosna mreža.
Te smjernice moraju zadovoljavati aktuelne evropske standarde kako vozovi iz čitave Evrope prolaze u određenom trenutku kroz Švicarsku.
Odlazak kao zadnja opcija
˝Napustiti svoju domovinu, porodicu i prijatelje sigurno je zadnja opcija svake osobe na bilo kojem dijelu svijeta. Međutim, kada se uzme u obzir sveukupna društvena situacija u državi, mogućnosti za stručno usavršavanje, ponuda na tržištu rada kao i uslovi za osnivanje porodice i odgoju novih naraštaja, odluka za napuštanjem Bosne i Hercegovine činila se sasvim logično, uzimajući u obzir sve prethodno pomenuto˝, kaže nam Adi na početku razgovora.
Nakon završetka dodiplomskog studija na Fakultetu Eletrotehnike u Tuzli (2014.) i dvogodišnjeg angažmana “Inžinjera na održavanju industrijskih pogana” u Solani doo (istovremeno kao spoljni saradnik na Fakultetu Elektrotehnike Tuzla), a 2016. godine on prekida radni odnos i upisuje magistarski studij u Švicarskoj.
Kako kaže, dvije godine radnog iskustva nakon fakulteta je bio dovoljan period za odluku u kojem smjeru se želi graditi njegova karijera.
˝S druge strane, Švicarska je zemlja koja ogroman novac (oko 40 milijardi Franaka godišnje) ulaže u obrazovanje i posljednjih 12 godina zauzima prvo mjesto na svijetu kada je riječ o inovacijama¨, dodaje.
Na šta Švicarci troše novac?
A kada je riječ o mentalitetima ljudi u BiH i Švicarskoj, kaže da su potpuno različiti.
˝Što je je jednima bitno, drugima je sasvim beznačajno i obratno. Švicarska je izuzetno pravno uređena država sa velikim udjelom stranaca (oko 25%) na koje su oni navikli i bez kojih njihova ekonomija ne bi bila ovako jaka. Švicarci sav svoj novac troše na putovanja, sportsku opremu, bicikla, a vrlo malo na automobile i garderobu. S druge strane, imaju izuzetno zatvoren krug prijatelja tako da je teško ostvariti trajna prijateljstva ukoliko ih upoznate sa 25 ili 30 godina˝, kaže nam Adi.
Spontan odlazak na ručak ili kafu sa Švicarcem? Zaboravite na to.
˝Bilo kakav sličan izlazak mora se dogovoriti na unaprijed nekoliko dana jer je agenda uglavnom popunjena zbog raznih aktivnosti poput sporta, porodičnih obaveza…˝, dodaje.
Njegov zadatak u željeznicama Švicarske je davanje smjernica projektantima o izgradnji novih ili obnovi već postojećih trasa, te koje komponente elektro mreže treba da se koriste prilikom izvođenja takvih projekata. U tehničkom smislu, radi se o svim komponentama željezničke infrastrukture zadužene za napajanjem električnom energijom kao i obezbjeđivanju sigurnosti, kako za ljude tako i za sve mašine koje u nekom trenutku imaju dodira sa željezničkom mrežom.
˝S druge strane, ukoliko se radi o kompleksnijim projektima, stojim na raspolaganju kako inžinjerima iz svoje firme, tako i drugim kompanijama koje su uključene u izvođenje radova (npr. potpuno nova željeznicka stanica ili rekonstrukcija postojeće kako bi se optimirao ili povećao kapacitet vozova)˝, kaže Adi.
A kao član druge evropske norme za sigurnost elektrificiranih željeznica, direktno je uključen u pisanje smjernica na evropskom nivou i shodno tome na izgled željezničke mreže u Švicarskoj.
Drugim riječima, kako treba izgledati moderna i sigurna željeznička mreža.
˝Za mene kao inžinjera sa sedam godina iskustva to je ogromna čast, nagrada i motivacija da dajem svoj maksimum kako bi sve željeznice postale najsigurniji i najprihvatljiviji tip saobraćaja˝, kaže Adi.
(TIP/Izvor: hayat.ba/Autor: I. Sandžaktarević)