27.aug.2024
Ured za hadž i umru Rijaseta Islamske zajednice ima čast obavijestiti sve zainteresirane vjernike da proces prijavljivanja za putovanje na hadž 2025./1446. g. po Hidžri počinje 02.09.2024. godine.
Informacija o putovanju
– očekivani polazak: u periodu od 28. maja do 2. juna 2025. godine,
– očekivani povratak: u periodu od 15. do 21. juna 2025. godine;
– letovi:
Obavezni dokumenti
Zdravstvena ograničenja
Ministarstvo zdravlja Kraljevine Saudijske Arabije Uredu za hadž i umru dostavilo je obavezujuću instrukciju koja tretira psihofizičko stanje budućih putnika na hadž, i kojom se zabranjuje ulazak u Saudijsku Arabiju osobama koje nisu u stanju obaviti obrede hadža ili većinu njih, a to su sljedeće osobe:
Proces prijavljivanja za hadž 2025. godine podijeljen je u tri faze.
Prva faza: Popunjavanje aplikacije
U skladu sa prošlogodišnjom najavom aplikacijski formular za prijavljivanje za hadž 2025. godine dostupan je svim zainteresiranim aplikantima popunjavanjem aplikacijskog formulara putem linka, koji će biti dostupan na kraju ove Obavijesti. Link će link biti aktivan 02.09.2024. u 08:00 sati. Pored aplikacijskog formulara proces prijavljivanja za hadž obuhvata i elektronsko popunjavanje formulara za vizu Saudijske Arabije i davanje saglasnosti na tekst izjave.
Svaki aplikant u prijavi odabire muftijstvo i medžlis iz kog dolazi, a u slučaju da živi van Bosne i Hercegovine u polju Muftijstvo odabire „Dijaspora“, a u polju medžlis odabire državu u kojoj boravi. Odgovornost za tačnost podataka snosi aplikant. Nijedan aplikant ne može popuniti više od jedne aplikacija.
Po završetku spomenutih radnji, pritiskom na „Snimi podatke“ finalizira se proces apliciranja. Sistem apliciranja registruje datum i vrijeme popunjavanja prijave. Za svakog aplikanta sistem automatski generiše jedinstveni broj putem kojeg se može pratiti svaka aplikacija pojedinačno.
Ova faza traje do 20.09.2024. u 16:00 sati.
Druga faza: Prijem dokumenata
Po završetku prve faze Ured za hadž i umru će utvrditi broj aplikanata po muftijstvima, mešihatima, krovnim organizacijama u dijaspori i medžlisima. Shodno procentualnom učešću aplikanata, muftijstvima će biti dodijeljen procenat iz kvote odobrene Uredu za hadž i umru. Medžlisima se po istom principu dodjeljuje procenat shodno njihovom udjelu unutar broja dodijeljenog muftijstvu. Mešihati i krovne organizacije u dijaspori dobijaju procentualni udio u kvoti, koju, shodno broju prijava, za njih odobri Rijaset Islamske zajednice. Ured za hadž i umru će spomenute procente pretočiti u konkretan broj putnika na hadž (kvotu) za svaku organizacionu jedinicu. Nakon što Rijaset dadne saglasnost na predložene kvote, Ured putem svoje web stranice javnost informiše o kvoti svake organizacione jedinice pojedinačno.
Po dobijenoj saglasnosti Rijaseta, Ured organizacionim jedinicima dostavlja spisak imena svih aplikanata podijeljen na one koji su, shodno vremenu prijave, na spisku putnika i na one koji su na listi čekanja. Pri sačinjavanju liste, Ured će uzimati u obzir isključivo vrijeme prijave, pri čemu će prednost imati ranije popunjene i poslane prijave. U slučaju naknadnog odustajanja nekog od putnika, organizacione jedinice u koordinaciji sa Uredom, kontaktiraju sljedećeg sa liste čekanja.
Nakon što od Ureda dobiju imena medžlisi, mešihati i krovne organizacije kontaktiraju buduće putnike na hadž i od njih zahtijevaju dostavljanje:
Putnik na hadž snosi troškove vakcinacije. Ured za hadž i umru ne obezbjeđuje putničko zdravstveno osiguranje. Svaki hadžija na sebe preuzima odgovornost obavljanja hadža bez dodatne pomoći Ureda, s tim da Ured zadržava pravo dodatno zatražiti ljekarsko uvjerenje od pojedinih hadžija.
U izuzetnim slučajevima, dostava pasoša i žutog kartona može se realizirati i putem e-maila ili na drugi prigodan način. U tom slučaju dokumente skenirati u visokoj rezoluciji (600 dpi) i JPG/JPEG formatu.
U slučaju da pasoš putnika ističe prije 01.01.2026. od putnika će biti zatraženo da u što kraćem roku izvadi novi pasoš.
Proces prijema dokumenata počinje 01.10.2024. i završava 15.10.2024. godine.
Pasoš i žuti karton se ne izuzimaju od strane organizacionih jedinica i oni kod putnika ostaju sve do ulaska u Saudijsku Arabiju.
Nadležni službenici neće printati aplikacijski formular, niti je putnik dužan isti potpisati.
U slučaju da Ministarstvo za hadž i umru Saudijske Arabije prije početka procesa viziranja zatraži dodatne dokumente, Ured za hadž i umru će o tome pravovremeno informisati organizacione jedinice, koje će biti dužne tražene dokumente pribaviti od budućih putnika na hadž i iste proslijediti Uredu.
Treća faza: Uplata cijene putovanja na hadž
Nakon što Ured za hadž i umru predloži, a Rijaset utvrdi cijenu putovanja na hadž 2025. godine, Ured informaciju o tome postavlja na svoju web stranici.
Nadležni službenici će potom kontaktirati putnike sa svog područja i ustupiti im broj bankovnog računa na koji uplata treba biti izvršena kao i prateća uputstva o uplati.
Putnici na hadž utvrđeni iznos uplaćuju u konvertibilnim markama na žiro-račun nadležnog muftijstva, a u medžlis prilažu originalnu uplatnicu.
Mešihati i krovne organizacije u dijaspori uplate primaju u valuti države u kojoj se nalaze.
Za pristup aplikacijskom formularu pritisnite sljedeći link (…) (link je aktivan od 08:00 sati 02.09.2024. godine).
Ured za hadž i umru svim budućim putnicima želi da u zdravlju i rahatluku obave obrede hadža uz dovu Uzvišenim Allahu da njihove ibadete ukabuli.
(hadziumra.ba)