Kalesija

Neobična priča o obući iz Žepča i povratku mladih ljudi u domovinu

Put nas vodi u Žepče, lokalnu zajednicu sa brojnim uspješnim investicijama dijaspore i poduzetničkim inicijativama mladih. Žepče je već prepoznatljivo po primjerima ljudi koji su se vratili iz inostranstva, pokrenuli posao i stvaraju nova radna mjesta. Među njima su Ana i Bojan Mandura. Njihova priča je otišla daleko, pa ju je tako prepoznala i Vlada Sjedinjenih Američkih Država kroz USAID-ov grant program projekta “Diaspora Invest”.

Vratimo se na početak. Ana i Bojan su postdiplomske studije upisali u Baselu, nakon čega ostaju u Švicarskoj i ostvaruju važno radno iskustvo u oblastima online marketinga i mode. Poslije osam godina provedenih vani, odlučili su se sa stečenim znanjem vratiti natrag u BiH kako bi pokrenuli vlastiti biznis. Danas su njihovi brendovi Lovidovi i Kuvet prepoznatljivi u proizvodnji obuće u čitavom regionu. 50% proizvodnje izvoze za tržište EU, a ostatak ide prema susjednim zemljama.

“Naša znanja stečena radom za internacionalne kompanije smo odlučili povezati u cilju stvaranja prepoznatljivih brendova obuće. Prvi korak u organizaciji poslovanja je bilo osnivanje kompanije u Njemačkoj koja je služila za distribuciju proizvoda u EU. U ranim fazama razvijanja proizvoda smo imali podršku domaćih kooperanata. Potražnja za proizvodima je konstantno rasla te smo prepoznali da je vrijeme za naredni korak koji je podrazumijevao pokretanje vlastitog proizvodnog pogona, daljnje podizanje kvaliteta kao i mogućnost individualizacije proizvoda na osnovu želja kupca”, prepričava nam Bojan.

Proizvodnja obuće je sama po sebi kompleksna i izazovna, te se iz tih razloga mnoge kompanije odlučuju za “lohn” poslovekoji predstavljaju uslužnu proizvodnju za druge brendove zanemarujući razvoj vlastitog proizvoda. No, Mandure su krenule drugim putem.

“Pored samog kvaliteta naših proizvoda posebno nam je drago što i na regionalnom tržištu možemo ponuditi obuću autentičnog i karizmatičnog dizajna s domaćim potpisom. Veoma nam je bitno stvarati i direktnu interakciju s kupcima jer nam to omogućava jasno komuniciranje vrijednosti koje zastupamo također i povratnu informaciju o usluzi”, dodaje Ana.

Kroz grant program USAID projekta „Diaspora Invest“ osigurali su podršku u nabavci mašina, te sistema grijanja i hlađenja u proizvodnji.

“Cijenimo ovu podršku kojom smo upotpunili naše postrojenje, te omogućili podizanje proizvodnog kapaciteta koji će u narednom periodu moći pratiti rastuću potražnju za Lovidovi i Kuvet proizvodima”, napominje Bojan.

Put nas vodi u Žepče, lokalnu zajednicu sa brojnim uspješnim investicijama dijaspore i poduzetničkim inicijativama mladih. Žepče je već prepoznatljivo po primjerima ljudi koji su se vratili iz inostranstva, pokrenuli posao i stvaraju nova radna mjesta. Među njima su Ana i Bojan Mandura. Njihova priča je otišla daleko, pa ju je tako prepoznala i Vlada Sjedinjenih Američkih Država kroz USAID-ov grant program projekta “Diaspora Invest”.

Vratimo se na početak. Ana i Bojan su postdiplomske studije upisali u Baselu, nakon čega ostaju u Švicarskoj i ostvaruju važno radno iskustvo u oblastima online marketinga i mode. Poslije osam godina provedenih vani, odlučili su se sa stečenim znanjem vratiti natrag u BiH kako bi pokrenuli vlastiti biznis. Danas su njihovi brendovi Lovidovi i Kuvet prepoznatljivi u proizvodnji obuće u čitavom regionu. 50% proizvodnje izvoze za tržište EU, a ostatak ide prema susjednim zemljama.

Lovidovi / USAID Diaspora Invest

“Naša znanja stečena radom za internacionalne kompanije smo odlučili povezati u cilju stvaranja prepoznatljivih brendova obuće. Prvi korak u organizaciji poslovanja je bilo osnivanje kompanije u Njemačkoj koja je služila za distribuciju proizvoda u EU. U ranim fazama razvijanja proizvoda smo imali podršku domaćih kooperanata. Potražnja za proizvodima je konstantno rasla te smo prepoznali da je vrijeme za naredni korak koji je podrazumijevao pokretanje vlastitog proizvodnog pogona, daljnje podizanje kvaliteta kao i mogućnost individualizacije proizvoda na osnovu želja kupca”, prepričava nam Bojan.

Proizvodnja obuće je sama po sebi kompleksna i izazovna, te se iz tih razloga mnoge kompanije odlučuju za “lohn” poslovekoji predstavljaju uslužnu proizvodnju za druge brendove zanemarujući razvoj vlastitog proizvoda. No, Mandure su krenule drugim putem.

“Pored samog kvaliteta naših proizvoda posebno nam je drago što i na regionalnom tržištu možemo ponuditi obuću autentičnog i karizmatičnog dizajna s domaćim potpisom. Veoma nam je bitno stvarati i direktnu interakciju s kupcima jer nam to omogućava jasno komuniciranje vrijednosti koje zastupamo također i povratnu informaciju o usluzi”, dodaje Ana.

Kuvet. / USAID Diaspora Invest

Kroz grant program USAID projekta „Diaspora Invest“ osigurali su podršku u nabavci mašina, te sistema grijanja i hlađenja u proizvodnji.

“Cijenimo ovu podršku kojom smo upotpunili naše postrojenje, te omogućili podizanje proizvodnog kapaciteta koji će u narednom periodu moći pratiti rastuću potražnju za Lovidovi i Kuvet proizvodima”, napominje Bojan.

Investicija iz Žepča služi za inspiraciju i drugima. Zbog toga je USAID i razvio grant program za dodjelu bespovratnih sredstava. Sve kompanije koje su mlađe od  tri godine i imaju određenu poveznicu s ljudima koji su se vratili ili našom dijasporom, sada mogu aplicirati za podršku u iznosu do 70.000 KM (www.grant.diasporainvest.ba). Direktorica Misije USAID-a u Bosni i Hercegovini Courtney Chubb smatra da ovakvi programi prave razliku u zajednici.

“Vlada Sjedinjenih Američkih Država, putem USAID-ovog projekta “Diaspora Invest”, podržava investicije bosanskohercegovačke dijaspore kroz program grantova koji je fleksibilan, jednostavan za prijavu i prilagođen potrebama poduzetnika. Ponosni smo što programi poput ovog doprinose ekonomiji zemlje omogućavajući investitorima iz dijaspore i Bosancima koji su nedavno vratili u svoju domovinu da ubrzaju proces razvoja svojih poslovanja. Ove pozitivne priče o utjecaju uspješnih investitora u lokalnim zajednicama služe kao inspiracija kako ovdje, tako i u inozemstvu”, poručila je direktorica Chubb.

San Ane i Bojana Mandure je postao stvarnost. Rezultat je to njihovog vrijednog rada i vjere u posao koji rade. Za nadati se da će njihov primjer pratiti i mnogi drugi.

(FORBES)

Znate nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?

    Ukoliko imate više informacija o temi ili nam želite prijaviti grešku možete nas kontaktirati i na e-mail: ntv@neon.ba.

    Komentari

    Kalesija: Otvorena savremena benziska pumpa i autobuska stanica, inves …

    Denisa Avdić: Borba sa karcinomom je teška, puna podrška oboljelim …

    Dok mladi napuštaju BiH, Kalesijka Irma Jusufović odlučila se kao …

    Proljeće je, vratila se Bingo Roda!

    “Bosna” dočekuje ekipu NK “Orahovica 74”,  …

    Putevi u BiH: Saobraća se po pretežno mokrom kolovozu

    CLOSE
    CLOSE