28.apr.2012
Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svjetskih kompanija, piše Businessinsider
Ta pojava se naziva “Iluzija izbora” i govori o tome da potrošači zavise od najvećih igrača, a pravi potrošački izbor zapravo i ne postoji, prenosi depo.ba.
Čini se da su sve velike kompanije na neki način povezane, ili preko vlasništva ili preko partnerstva ili na brojne druge načine.
Tako kompanija Unilever proizvodi sve od Dove sapuna pa do Clondike čokoladica.
Nestle posjeduje velik udio u Lorealu koji sa druge strane opet ima udjele u velikom broju kozmetičkih kompanija ali i u Diselu, popularnom brendu odjeće.
Grafika pokazuje da nevjerovatnu količini brendova zapravo “drži” svega deset korporacija – Coca-cola, Pepsi Co, General Mils, Kelogs, Mars, Unilever, Jonson&Jonson, Procter&Gamble, Nestle i Kraft.
Uprkos širokom broju proizvoda i marki koji su danas dostupni potrošačima čini se da su svi oni u rukama nekoliko najvećih igrača koji kontrolišu većinu proizvoda koje kupujemo.