Kalendarski je stiglo ljeto, a sezona godišnjih odmora u Bosni i Hercegovini i regiji odavno je počela. Građani su uvijek na oprezu kada se radi o pripremama za put, kako zbog prikupljanja potrebne dokumentacije tako i zbog stvari koje mogu prenijeti preko granice. Ali, što je sa zdravstvenim osiguranjem i jeste li znali da, u ovisnosti gdje putujete, Zavod zdravstvenog osiguranja (ZZO) pokriva sve troškove ako vam je potrebno hitno medicinsko zbrinjavanje? Zbog tačnog informisanja javnosti u kojim slučajevima osigurana lica imaju pravo na korištenje zdravstvene zaštite za vrijeme boravka u inostranstvu na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja upit smo poslali Zavodu za zdravstveno osiguranje TK.
Odgovor smo dobili i isti prenosimo u cjelosti:
“Osigurana lica imaju pravo na korištenje zdravstvene zaštite samo u hitnim slučajevima, odnosno u slučajevima kod kojih je bilo neophodno pružanje medicinske pomoći u cilju otklanjanja opasnosti po život i zdravlje, a koja se nije mogla predvidjeti ili odgoditi do povratka u BiH. Troškove participacije snosi osigurano lice lično i nema pravo na refundaciju iste. Pod hitnim slučajevima, ne smatraju se slučajevi kod kojih je zdravstvena zaštita bila planirana, kao što je: dijagnostika, terapijski postupci, operativni zahvati, porođaji i sl. Pravo na korištenje zdravstvene zaštite u inostranstvu ostvaruje osigurano lice koje ne boluje od akutnih ili hroničnih oboljenja koja zahtjevaju duže liječenje i stalan nadzor ljekara.
Utvrđivanje i ocjenu zdravstvenog stanja osiguranog lica prije odlaska u inostranstvo vrši izabrani doktor medicine u čijem je timu osigurano lice registrovano. Ocjenu zdravstvenog stanja izvršit će na temelju neposrednog ljekarskog pregleda, uvida u zdravstveni karton i potrebne laboratorijske, RTG snimka i drugih medicinskih nalaza.
Ocjena zdravstvenog stanja upisuje se u obrazac “Ocjena zdravstvenog stanja“, obrazac se popunjava u dva primjerka od kojih se jedan predaje osiguranom licu, dok se drugi ulaže u zdravstveni karton.
Osigurano lice da bi koristilo zdravstvenu zaštitu u inostranstvu, obavezno je podnijeti zahtjev za izdavanje potvrde o korištenju zdravstvene zaštite najkasnije sedam dana prije odlaska u inostranstvo. Zahtjev se podnosi u poslovnici zdravstvenog osiguranja prema mjestu prebivališta osiguranog lica
Potvrda se može izdati na period ne duži od 30 dana u toku jedne kalendarske godine.
Osigurana lica koja su koristila zdravstvenu zaštitu u inostranstvu, a prije odlaska nisu pribavila odgovarajuću Potvrdu, troškove korištenja zdravstvene zaštite snose lično i nemaju pravo na refundaciju istih.”
Gdje god da putujete želimo sretan put i da vam usluge ljekara ne trebaju..Da zdravi uživate u odmoru..