18.feb.2011
“U novinama možete da pročitate ono što je jučer pisalo na internetu”, jedna je od novijih polušaljivih definicija novina u Njemačkoj.
Novinama na kioscima nije lako otkada moćni internet-portali, kao što su “Spiegel Online” ili “Bild Online” maksimalno aktuelno pokrivaju sve bitne i nebitne događaje.
Ali, nije lako ni drugim medijima, kao što su radio i televizija.
Nijedna ozbiljna kuća ne može da se zamisli bez svoje ponude za internet. Urednici koji su se ranije bavili jasno definisanim poslovima u okviru jednog medija, postali su “djevojke za sve”, što i traži internet, jer se na internet “kače” i tekstovi, i audio-fajlovi, i slike, i videosnimci, a sve to treba da bude uobličeno u jedinstven i prepoznatljiv dizajn.
“Još nema ni konkretne definicije za to što sada radimo. Ja za sebe kažem da sam programer internet-prezentacije i web-dizajner”, tvrdi Jurgen Strabag, urednik na jednom velikom internet portalu.
Prema studiji koju su proveli njemački javni servisi, u proljeće prošle godine, u Njemačkoj je internet koristilo 49 miliona ljudi starijih od 14 godina – znači: 69,4 posto stanovnika ove zemlje – prenosi Radio Deutsche Welle.
Navodi se da 76 posto njemačkih korisnika interneta koristi taj medij svaki dan. Prodaja bulevarske štampe je u isto vrijeme opala za 5,3 posto.
Internet nije ugrozio samo prodaju novina, već i radio i televizijske programe.
O važnosti videosadržaja na internetu dovoljno govori podatak da njih koristi 65 posto “surfera” – na socijalnim mrežama je “samo” njih 40 posto.
Veliki portali maksimalno koriste tehničke mogućnosti interneta koje ih dodatno izdvajaju od ostalih medija, naprimjer, bogato opremljene interaktivne grafike.