03.mar.2011
BiH, stoga, po broju automobila ide u korak s Evropom, ali po ispravnosti voznog parka kaska mnogo godina, upozoravaju stručnjaci.
Prema podacima Auto-moto kluba (BIHAMK), 2003. godine bilo je registrovanih 646.658 automobila, što znači da je ta cifra do danas povećana za trećinu. Građani se sve više motorizuju, što znači da ih pretjerano ne brinu neprestana poskupljenja naftnih derivata.
“Prosječna starost domaćeg voznog parka približava se drugoj deceniji. Država nema instrumentarijum da dođemo do novog vozila, pa smo prinuđeni da vozimo automobil naših djedova”, navodi Bogo Hadžić, direktor Direkcije za homologaciju i sertifikaciju vozila pri Institutu za privredni inženjering u Zenici.
Diplomirani inženjer saobraćaja i ovlašteni sudski vještak za saobraćaj BiH Ševal Kovačević rekao je da po stepenu motorizacije BiH ne zaostaje mnogo za Zapadom, jer na primjer u Njemačkoj na 81 milion stanovnika dolazi 42 miliona automobila.
“Problem je, međutim, što povećanje broja automobila kod nas uopšte ne prati i određena putna infrastruktura”, naveo je Kovačević.
Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja Republike Srpske, rekao je da prema svim drugim parametrima, kada su četvorotočkaši u pitanju, godinama zaostajemo.
Pripadnici Uprave policije Federacije BiH prošle godine zbog tehničke neispravnosti iz saobraćaja su isključili 4.205 vozila (više za 7,9 posto nego 2009), a njihove kolege iz Republike Srpske 9.406 automobila.
Izvor: SRNA