06.jun.2012
Danas najpopularnija društvena mreža Facebook će za najviše 10 godina biti samo stara uspomena, tvrdi analitičar Erik Jacekson.
On ističe da je glavni problem Facebooka nemogućnost “unovčavanja” velikog broja mobilnih korisnika zbog kojih će ova kompanija sve više gubiti na važnosti i na kraju nestati poput Yahoo!.
“Jahoo i dalje postoji, zapošljava 13.000 ljudi, ali vrijednost kompanije iznosi samo 10 posto od one koju je imala 2000”, kazao je Jackson gostujući u jednoj emisiji na CNBC-u.
“Svijet se sve brže mijenja, a konkurencija se zaoštrava i jučerašnji pioniri bi lako mogli da se suoče sa nepremostivim teškoćama u pokušaju da odgovore novim izazovima”, naveo je on.
Prema mišljenju ovog poznavaoca tržišta, budućnost Facebooka nije tako svijetla kako nam se činilo još početkom prošlog mjeseca kada se, nakon njegovog izlaska na berzu, govorilo da bi mogao da dostigne vrijednost od 200 milijardi dolara.
Prema Jacksonu, Google i Jahoo su predstavnici prve generacije Interneta, prvenstveno orijentisane prema indeksaciji mreže, dok je druga, u koju spada i Facebook, fokusirana na njenu “društvenost”.
Pojavom Facebooka, značaj Jahoo-a je uveliko umanjen, a to će se desiti i sa Facebookom nakon dolaska treće generacije kompanija koje će biti usredsređene na mobilne platforme i zaradu od istih.
Jackson pritom podsjeća da se zvijezde prve generacije gotovo nikada nisu uspjele da se prilagode promjenama koje su donijele kompanije druge generacije i to uprkos tome što su raspolagale neograničenim finansijskim sredstvima.
Najbolji primjer za to su Jahoo, koji svakim danom tone sve dublje, te Google koji se bori da opstane u sjenci Facebooka.