Kalesija

EU dala zeleno svjetlo: Hrvatska kreće s izgradnjom Pelješkog mosta, kolika je šteta za BiH?

Vlada Republike Hrvatske na svojoj Twitter stranici objavila je danas da je ispunjen zadnji uvjet za EU sufinansiranje Pelješkog mosta.

– Potpisano Rješenje o prihvatljivosti projekta za okoliš – navodi se na stranici.

Evropski parlament usvojio je 28. oktobra Strategiju Evropske unije o Jadransko – jonskoj regiji koja uključuje i izgradnju Pelješkog mosta nakon jednogodišnje procedure, piše bh. novinska agencija Patria.

I dok su se hrvatski mediji protekla tri dana raspisali o ovoj temi, navodeći da Pelješki most ima „evropski blagoslov“, vlasti u BiH šute, kao i resorno Ministarstvo prometa i komunikacija BiH.

Ševal Kovačević, zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke još prošle godine je upozorio da će izgradnja Pelješkog mosta za BiH imati nesagledivu štetu.

– Ostajemo bez mogućnosti da se povežemo sa 165 zemalja i 3.000 luka – rekao je Kovačević i dodao da EU i Hrvatska ne mogu zaključivati ugovore na štetu trećeg. mostpeljesacIzgradnja Pelješkog mosta je za Bosnu i Hercegovinu neprihvatljiva opcija, jer most zatvara slobodan horizontalni i vertikalni koridor morskog prolaza od Neuma prema otvorenom moru, na što ona ima pravo kao pomorska država, prema Konvenciji Ujedinjenih naroda o pravu mora. Prema konvencijama, susjedna država ukoliko ima razuđenu obalu kao što je Hrvatska nema pravo praviti nikakve prepreke zemlji koja ima uvučenu duboku obalu kao BiH. Hrvatska ide na varijantu mosta od 35 metara plovne visine i nekih 180 metara raspona luka, a tu ne mogu da prođu ni malo veće brodice.

Kovačević je upozorio da bi Pelješki most trebao ići na varijantu 60 metara plovne visine i 500 metara glavnog raspona lukova i u tom slučaju ne bi bilo veće štete za BiH.

Milanović u julu najavio izgradnju mosta

Hrvatski premijer Zoran Milanović još polovinom jula, iako nije znao kakva će odluka biti donesena, najavio je gradnju Pelješkog mosta za proljeće 2016. godine.

Rekao je da je riječ o građevinskom, ali i političkom projektu, te da će most omogućiti lakše i sigurnije putovanje ljudi i brže putovanje robe. No, s obzirom da će se u Hrvatskoj 8. novembra održati parlamentarni izbori, onda je ova priča došla u pravi čas.

Patria
Znate nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
[contact-form-7 id="257132" title="Report error"]

Komentari

Kalesija: Otvorena savremena benziska pumpa i autobuska stanica, inves …

KK Basket Živinice dočekuju neporaženu ekipu prvenstva, očekuje se …

Rast cijena ulja na svjetskom tržištu, odrazit će se i na BiH

Muškarci izabrali: Najatraktivnijim hobijima smatraju plivanje, fotog …

Hljeb koji se ne mijesi idealan je za sve one koji nisu vješti u prip …

Poziv za prijavu ekipa za Radničke igre u futsalu 2024. godine

CLOSE
CLOSE