15.nov.2014
U Drugoj osnovnoj školi Živinice učenici rado čitaju knjige iz školske biblioteke. Znaju da je svakodnevno čitanje ključ uspjeha. Upravo pod naslovom “Svakodnevno čitanje-ključ uspjeha” naslov je prospekta, koji je škola izdala i dijeli ga učenicima. Bibliotekarka Hasnija Nukić kaže kako je prospekt naišao na podršku učenika, ali i nastavnog osoblja:
“Poznato je da čitanje ima višestruke koristi za pravilan razvoj ličnosti. Čitanjem knjiga vježbamo mozak, treniramo ga da redovno misli, donosi zaključke i prima nove sadržaje koje će ugraditi u već postojeće. Aktivnost mozga možemo uporediti sa aktivnošću bilo kog mišića – ako ne vježbamo i ne koristimo, slabi njegova funkcija. Najtačnije bi rekli biolozi: funkcija stvara organ”.
Što više čitamo, više je i riječi kojima raspolažemo. Što više riječi koristitmo, imamo više samopouzdanja, lakše i jednostavnije možemo da kažemo šta mislimo i osjećamo, ljudi nas više cijene, slušaju i primjećuju. Obogatit ćemo svoj rječnik koji će nas daleko odvesti.
Sve to znaju djeca u Drugoj osnovnoj školi. Nastavnica Fikreta Selimović uspješno vodi sekciju za medije, gdje učenici postižu zavidne rezultate i u prostorijama biblioteke prave svoje novine:
“Nastojimo učenike uvesti u potebu čitanja knjigom, kako bi se njome sami rado služili i to nam je veoma važno. Djeca su kreativna, sama prave novine po svojim zamislima, stvaraju svoje prve stihove i razne zapise”, kaže nastavnica Fikreta Selimović.
U biblioteci prava radna atmosfera, kao u redakciji nekih pravih novina. Bibliotekarka Hasnija Nukić kaže:
“Svaki polaznik sekcije za medije je naš dobar saradnika. Oni su ovladali uređivanjem novina, tako da povremeno imamo izložbe. Posebno želim istaći dvije učenicie koje najviše čitaju školskih knjiga: Feridu Ahmetović i Maidu Mahmutbegović, koje će uskoro biti nagrađene. Ferida je tek drugi razred, a pročitala je 34 knjige. Poznato je da tek od drugom polugođu prvog razreda djeca uče čitati. Fascinantno je da uspješno reprodukuje ono što pročita”.
Džemila Hanić i Ajla Huskić su učenice VI-c razreda i same uređuju novine, pod nazivom Školarac. Tako na prvoj starni vidimo nekoliko lijepoih pjesmica koje same pišu ili su od poznatih autora. Potom najnovije vijesti iz škole, pa zanimljivosti sa raznih strana, a sve to sami otkrivaju ili pišu. Jasmina i Jasminka Ahmetović su blizankinje-učenice VII-c, takođe uspješne u pripremanju i uređivanju novina. Same odaberu naziv školskog lista. Irma Jašarević iz VII-b je veoma dobar iliustrator pa u novinarskoj sekciji to dobro dođe, da se novine ilustruju zanimljivim sadržajima.
Tako se saradnja između sekcija za medije i bibliotarska uspješno odvija, što za rezultat ima poboljšanje ukupnog rada u školi.
“Što više čitamo, bolje pamtimo. Da bismo, recimo, pročitali jedan roman, moramo da zapamtimo imena likova, njihove osobine, životne situacije, mjesta dešavanja. Mnogo puta se susrećemo sa pojavama i predmetima za koje ranije nistmo čuli. Toliko je toga što treba zapamtiti da bi se došlo do kraja samo jedne knjige. Ovakvim treningom naš mozak je uvežban da pamti, pa će daleko lakše pamtiti zahtjevnije gradivo, i eto nam znanja”, piše u školskom prospektu.
Kalesija online/Živinice.ba