Kalesija 11°

Domaćim kompanijama poslovi vrijedni stotine miliona maraka: BH. građevinari imat će pune ruke posla

koridor 5c autput bosna i hercegovina

Kompanije iz BiH dobile su mogućnost da rade na poslovima izgradnje autoputa na koridoru 5C, vrijednim više stotina miliona maraka. Firme “Euroasfalt”, “Hidrogradnja”, ŽGP, GP “Put” rade kao glavni izvođači na dionici Gorica – Drivuša kod Zenice, a prve tri i na dionici Zvirovići – Bijača na krajnjem jugu zemlje. Osim toga, bh. firme samostalno probijaju tunel Vijenac, između Kaknja i Zenice.

Dio kolača

Uz to, bh. kompanije “Hering” i “Niskogradnja” obavljaju znatan dio posla na dionici Zvirovići – Kravice zajedno s češkim OHL-om, a mostarski “HP Investing” partner je “Strabagu” na prvoj dionici sarajevske zaobilaznice. “Hidrogradnja” ima višemilionski podizvođački ugovor koji se odnosi na izgradnju druge dionice sarajevske zaobilaznice.

Domaća operativa radi i veliki dio posla kada je riječ o izgradnji dionica Lepenica – Suhodol i Suhodol – Tarčin zajedno s turskim “Cengiz Insaatom”. Turci su uglavnom angažirani oko tunela, dok ostatak posla uglavnom prepuštaju bh. firmama, a glavni partner im je “Euroasfalt”.

Pravi izazov za naša preduzeća je sporazum koji je potpisan prije nekoliko dana s firmom “Cengiz Insaat” na zajedničkoj izgradnji dionice Vlakovo – Lepenica, koja je vrijedna 350 miliona maraka. Kako je dogovoreno, sedam bh. kompanija dobilo je dio kolača od čak 200 miliona KM.

Kada se saberu svi ugovori koje bh. firme imaju ili će ubrzo dobiti kao glavni izvođači, partneri u konzorciju i podizvođači, onda se dolazi do cifre od nekoliko stotina miliona maraka.

Ladislav Bevanda, direktor kompanije “Hering”, kaže da je dobro u ovim recesijskim vremenima imati posla. No, ističe da status podizvođača i nije idealan te da se mora raditi na tome da bh. kompanije budu glavni izvođači projekata.

Veliki rizik

– Teško se izboriti za dobre cijene kada ste podizvođač. U toj ulozi ste na kraju lanca naplate i u velikom riziku. Osim toga, podizvođači često ne dobivaju reference za obavljeni posao. Ipak, na dionici Vlakovo – Lepenica bit ćemo pod nekom vrstom zaštite, jer će “Autoceste” supotpisivati naše ugovore – kaže Bevanda.

Prema njegovim riječima, bh. firme trebaju još jačati, a vlasti u BiH trebaju nastojati da kod međunarodnih kreditora isposluju kriterije kako bi ovakvi tenderi bili dostupniji domaćim kompanijama.

– Nama je važno da, kada se ove investicije istroše u našoj zemlji, ne ostanemo bez sredstava za daljnji rast i razvoj. Zbog toga nam je važno da što prije izborimo status partnera u ovakvim projektima – kaže naš sagovornik.

Novi kilometri modernih saobraćajnica

Bivša vlast uspjela je za 12 godina izgraditi samo 37 kilometara autoputa. Za vrijeme mandata trenutnog saziva otvorena je dionica Kakanj – Bilješevo duga deset kilometara, a do 2014. trebalo bi biti završeno još 46 kilometara. Tako će nova vlast za četiri godine u svoj uspjeh moći ubrojati 56 kilometara autoputa, odnosno neuporedivo više za tri puta manje vremena od bivše vlasti.

Znate nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
[contact-form-7 id="257132" title="Report error"]

Komentari

Kalesija: Otvorena savremena benziska pumpa i autobuska stanica, inves …

Elvire, ti i jesi navikao samo u svoju korist, ali promjena na gore ni …

Dinamičan predizborni skup u Miljanovcima: SDA najavljuje pobjedu

Uspješnu kampanju OO SDA Kalesija završava sutra skupom u JU BKC  …

Potpisan ugovor o realizaciji projekta dovođenja i spajanja gradske v …

Postavljen kamen temeljac za gradnju kampusa Univerziteta u Tuzli

CLOSE
CLOSE