19.sep.2013
Prema posljednjem globalnom indeksu o konkurentnosti Svjetskog ekonomskog foruma (WEF) 2013.-2014. koji tretira kvalitet nastave iz matematike i prirodnih nauka u školama, od zemalja Balkana najbolje je pozicionirana Bosna i Hercegovina, javlja Anadolu Agency (AA).
Bosna i Hercegovina se na WEF-ovoj listi u oblasti kvalitete nastave iz matematike i prirodnih nauka, odnosno kvalitete matematičara i naučnika, našla na 13. mjestu od ukupno 148 zemalja, čime jerangirana u samom svjetskom vrhu u ovoj oblasti.
Nakon BiH, od zemalja regiona slijedi Hrvatska, koja je na 22. mjestu u oblasti kvalitete nastave iz matematike i prirodnih nauka, a na 23. mjestu WEF-ove liste nalazi se Crna Gora. Makedonci se nalaze na 51. mjestu, Albanci na 54, dok je Srbija na 55. mjestu i najlošije je pozicionirana od svih zemalja iz regije u ovoj oblasti.
Također, sve zemlje iz regije našle su se među 60-tak najbolje rangiranih zemalja u svijetu u oblasti kvalitete nastave iz matematike i prirodnih nauka, što Balkan čini jednim od svjetskih područja sa značajnim potencijalom u navedenoj oblasti.
Od zemalja iz šireg regiona Balkana, Slovenija se nalazi na 18. mjestu, Mađarska na 38, Rumunija 57, Bugarska 59. i Slovačka na 86. mjestu u oblasti kvalitete nastave iz matematike i prirodnih nauka koja se nudi učenicima u školama u pomenutim zemljama.
Prema istraživanju Svjetskog ekonomskog foruma, od svih zemalja svijeta, najkvalitetniju nastavu iz matematike i prirodnih nauka pohađaju učenici u Singapuru, a iza njih dolaze Finska, Belgija, Liban, Švicarska, Katar, Južni Kipar, Malta, Barbados i Hong Kong. Od 20 najbolje rangiranih zemalja, njih 10 su evropske, a sedam azijske, što znači da su najbolji matematičari i kvalitet nastave iz matematike prisutni u Evropi i Aziji.
Najlošije rangirane zemlje u kontekstu kvalitete nastave iz matematike i prirodnih nauka su Jemen koji se nalazi na 143. mjestu, Honduras na 144., Egipat 145., Dominikanska Republika 146., Angola 147. i Južnoafrička Republika na posljednjem 148. mjestu. Također, od 20 najlošije rangiranih zemalja, njih 11 su afričke, što znači da je u Africi nastava iz matematike i prirodnih nauka najlošijeg kvaliteta, odnosno na tom kontinentu nalazi se najmanje dobrih i kvalitetnih matematičara i naučnika.