02.apr.2016
Nerzudin Hajdarević svakog jutra ima jedan cilj, a to je sjesti u kombi s natpisom “Molly” i krenuti put područnih škola koje se nalaze u povratničkim mjestima Podrinja.
Ovaj povratnik u mjesto Snagovo nadomak Zvornika već šest godina kroz mobilnu biblioteku “Molly” učenike područnih škola u Srebrenici, Vlasenici, Bratuncu, Milićima, Zvorniku i Sapni opslužuje potrebnom školskom literaturom.
Modifikovano vozilo, staro deset godina, opremljeno je sa blizu 5.000 knjiga za učenike od prvog do devetog razreda osnovnog obrazovanja.
Na bibliotečkim policama zastupljeno je 350 različitih naslova koji se koriste po nastavnom planu i programu Federacije BiH i Republike Srpske, te kombinovanom programu FBiH i RS-a.
“Biblioteka ima za cilj da opslužuje područne škole koje nemaju biblioteku u okviru svog objekta, a čije su centralne škole udaljene i po 25 kilometara. Djeca nisu uvijek u mogućnosti da odu u centralnu školu kako bi podigla sebi lektire. Centralne škole nerijetko su slabo opremljene literaturom, tako da se često desi i da nema određenih naslova”, kaže u razgovoru za Klix.ba Hajdarević.
Besplatnu dostavu lektira Hajdarević trenutno vrši u 28 područnih škola, a mališani kojima uvijek izmami osmijehe na lica imaju ga priliku vidjeti svakih 25 dana.
“Svakodnevno sam na terenu i za jedan dan obiđem dvije do tri škole. Nastava traje od 7:30 do 11 sati, pa sam shodno tome i napravio raspored. U prosjeku u svaku dolazim na 25 dana. To je sasvim dovoljno vremena da djeca pročitaju lektiru i u zamjenu dobiju novi naslov”, ističe naš sagovornik.
Ozarena lica učenika
Pri svakom dolasku pred školu Hajdarevića dočekuju ozarena lica učenika koji s nestrpljenjem očekuju trenutak kad će imati priliku susresti se sa djelima Branka Ćopića, Nasihe Kapidžić-Hadžić, Šime Ešića, Ahmeta Hromadžića, Bisere Alikadić…
Jedan od njih je i Eldin Lolić, učenik petog razreda Osnovne škole “Desanka Maksimović” iz Čelopeka kod Zvornika.
“Ova biblioteka mi mnogo znači jer volim čitati. U blizini nemamo nikakve druge biblioteke, tako da mi dolazak Nerzudina Hajdarevića uvijek dobro dođe. On je prema nama uvijek odličan i obraduje nas svaki put prilikom dolaska. Do sada mi se najviše svidjela lektira ‘Orlovi rano lete’ autora Branka Ćopića”, priča nam Eldin.
Učenici ove škole, prema riječima nastavnice Elvire Džinić, nemaju priliku učlaniti se u neku od biblioteka, te im je dolazak Nerzudina Hajdarevića od velikog značaja.
“Ova biblioteka je nešto najljepše što nam se moglo desiti. Naša područna škola je udaljena oko tri kilometra od glavnog puta, tako da nam ova biblioteka dođe kao spas. Učenici nemaju priliku da se učlane u neku od biblioteka, a ‘Molly’ nam predstavlja jedini izvor knjiga. Ako se desi da učenici pročitaju lektiru za sedam dana, mi nazovemo Nerzudina koji nam izađe u susret, te dođe i dva puta mjesečno”, dodaje Džinić.
Prepoznata važnost projekta
Inače, ovaj projekat je do prošle školske godine isključivo finansiran od Nevladine organizacije “Muslim Aid”.
U ovoj školskoj godini svoju finansijsku potporu pružili su Rijaset Islamske zajednice u BiH i Fondacija “Muharem Berbić”, koji su prepoznali važnost i neophodnost ovog projekta u obrazovanju djece u ruralnim sredinama.
“Prije projekta smo uspostavili saradnju sa svim školama, te smo prema njihovim potrebama i nastavnom planu i programu uradili nabavku građe. Zastupljeno je latinično i ćirilično pismo, jer djeca koja uče prema nastavnom planu i programu RS-a latinicu uče tek u trećem razredu. U početku nam je bilo teško uvezati cijeli sistem jer pokrivamo veliko područje, ali, danas sve ide kako treba”, kaže za Klix.ba bibliotekarka i koordinatorica projekta mobilne biblioteke “Molly” Ines Melez.
Fond ove biblioteke upotpunjuje i stručna literatura za nastavnike.
U sklopu biblioteke “Molly” djeluje i mobilno kino koje učenicima kroz časove iz predmeta “Medijska kultura” jednom mjesečno pruža priliku za gledanje edukativnih, crtanih i drugih filmova.
Također, zastupljene su i 24 epizode serijala koji je pod nazivom “Domaća lektira” nastao u produkciji BHT-a, a školarcima pruža novi pristup u izučavanju bh. književnosti i kulturne baštine.
Izvor: Klix