Kalesija

Kako prijavljivanje uznemiravanja od klijenata omogućava pravovremenu zaštitu: Uloga poslodavca i policije

Povećanje učestalosti slučajeva uznemiravanja na radnom mjestu od strane klijenata ili korisnika postaje sve očiglednije. Jedan takav slučaj zabilježen je u Kalesiji, gdje je jedna uposlenica javne ustanove (identitet poznat redakciji) doživjela verbalni napad od strane korisnika. Napad je uključivao i fizičko uništavanje izdanog računa, te uvrede na račun njenog stručnog znanja.

Svijest o važnosti prijavljivanja ovakvih slučajeva i dostupnim opcijama zaštite ključna je za prevenciju i adekvatnu reakciju na nasilje na radnom mjestu.

Kako bismo dobili jasniji uvid u proceduru prijave i zaštite, kontaktirali smo Upravu policije MUP TK.

“Kada je riječ o zaštiti i sigurnosti koje policija može pružiti u slučaju uznemiravanja radnika na radnom mjestu od strane klijenata, u svakom slučaju svi događaji uznemiravanja  trebaju se prijaviti policiji
(uz argumente i dokaze), a posebno ako imaju obilježja ozbiljne prijetnje po život i tijelo, te će policijski službenici poduzimati radnje za koje su ovlašteni u skladu sa Zakonom o krivičnom postupku FBiH, Krivičnim zakonom F BiH, Zakonom o prekršajima F BiH i drugim propisima. Isto tako, specijalnim propisima su propisani posebni oblici uznemiravanja, kao npr uznemiravanje po osnovu spola: Zakonom o ravnopravnosti spolova u BiH, propisano je da je “Uznemiravanje svako neželjeno ponašanje po osnovu spola kojim se želi povrijediti dostojanstvo  osobe ili grupe osoba i stvoriti zastrašujuće, neprijateljsko, degradirajuće, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje ili kojim se postiže takav učinak, dok je seksualno uznemiravanje “svaki oblik verbalnog, neverbalnog ili fizičkog ponašanja spolne prirode kojim se želi povrijediti dostojanstvo osobe ili grupe osoba, ili kojim se postiže takav učinak, naročito kad to ponašanje stvara zastrašujuće, neprijateljsko, degradirajuće, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.” Vezano za navedeno, kada je radnik uznemiravan od strane klijenata, može tražiti zaštitu od strane poslodavca ili policije, poslodavac mora preduzeti potrebne mjere  u cilju sprečavanja, uznemiravanja i diskriminacije po osnovu spola ( i po drugim osnovama radniku moraju biti omogućeni uslovi da nesmetano izršava svoje radne poslove i zadatke) a policijski službenici poduzet će radnje u skladu sa svojim nadležnostima.”, navedeno je iz UP MUP TK.

Uvidom u službene evidencije PU Kalesija za 2023. godinu i period prvih 6 mjeseci 2024. godine (podaci kojim policija trenutno raspolaže), utvrđeno je da nije bilo takvih prijava policiji.

“Radnici koji smatraju da su uznemiravani na bilo koji način, uznemiravanje mogu prijaviti poslodavcu i nadležnoj policijskoj stanici, i za to nema posebnih rokova, osim u slučajevima kada postoje osnovi sumnje da se radi o uznemiravanju kojim se stiču obilježja nekog od krivičnih djela propisanih KZ F BiH, gdje su propisani rokovi  zbog zastare pokretanja krivičnog postupka zavisno od krivičnog djela (Npr. Sprečavanje službene osobe u vršenju službene radnje iz člana 358 KZ F BiH i dr. krivičnih djela) i tu je prijave potrebno podnijeti što prije je moguće.”

Osobe koje izvrše uznemiravanje, bilo da je riječ o verbalnom, psihičkom, fizičkom ili seksualnom, suočit će se s ozbiljnim sankcijama. Sankcije ovise o vrsti i težini uznemiravanja, te uključuju različite mjere kazne ili disciplinskih radnji.

Sankcije su propisane odgovarajućim propisima, te se u slučaju utvrđenih prekršaja u prekršajnom postupku mogu izreći novčana kazna ili druge prekršajne sankcije, a u slučajevima vođenja krivičnog postupka, krivične sankcije propisane za pojedina krivična djela konkretno, od novčane kazne, uvjetne osude, pa do kazne zatvora.

Klijenti koji nisu zadovoljni uslugama firme imaju pravo izraziti svoje prigovore i nesuglasice putem predviđenih procedura bez pribjegavanja bilo kojoj vrsti uznemiravanja ili nasilja. Svaka firma treba imati jasno definirane procedure za podnošenje pritužbi i rješavanje nesuglasica, koje omogućavaju klijentima da izraze svoje nezadovoljstvo na konstruktivan i profesionalan način.

Znate nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
[contact-form-7 id="257132" title="Report error"]

Komentari

Kalesija: Otvorena savremena benziska pumpa i autobuska stanica, inves …

GIPS Tuzla traži besplatan prijevoz za sve stanovnike TK

Čestitka za Dan vozača i automehaničara

Povećan broj pacijenata sa kardiovaskularnim oboljenjima u TK

Kalesijski taksisti razgovarali sa načelnikom i predsjedavajućim vij …

VIDEO/Priča nane Naze: “Svekrva mi je bila, haman, bolja nego m …

CLOSE
CLOSE