U Republici Srpskoj uvedeno je devetogodišnje obrazovanje, koje, po mnogima, ima podosta mana. O najvećoj i najbizarnijoj mani piše Blic: Djeca u RS-u uče engleski od trećeg razreda, ali – dotada ne uče latinicu!
Roditelji osnovaca smatraju da je to najbolji primjer da obrazovanje pred djecu postavlja zadatke koje oni ne mogu da savladaju. U njihovo vrijeme to, kažu, nije bilo tako.
Učenici predmet engleski jezik dobivaju u prvom polugodištu trećeg razreda, a latinično pismo vježbaju tek u drugom polugodištu. Engleski se jezik, koliko je poznato, piše latiničnim pismom.
Učitelji i pedagozi, pak, jednoglasno odgovaraju da to ne bi trebalo da bude problem za djecu jer planovi i programi predviđaju da se u tom uzrastu engleski radi samo usmeno.
„Tačno je da se jezik počinje učiti prije nego što se savlada pismo, ali u tom razredu djeca ne pišu, odnosno ne bi trebalo da pišu engleski. Pisanje počinje tek u petom razredu, a u tom uzrastu oni rade govorne vježbe i igrice, što ne zahtijeva poznavanje pisma. Ako se to dešava negdje, onda je to greška nastavnika, ali mi nismo imali takvih primjedbi“, kaže savjetnica za razrednu nastavu Pedagoškog zavoda RS Dragica Ožegović, prenosi Blic.
Ni nastavni kadar ne vidi ništa nelogično u takvom planu učenja stranog jezika, potvrđuje predsjednik Udruženja učitelja „Slovarica“ Radovan Mitraković.
„Problema može biti u odstupanju pojedinih profesora, koji forsiraju djecu da pišu. I meni su se neki prijatelji, roditelji žalili na takav problem. Međutim, to nije problem samo sa engleskim jezikom. Mislim da je naše osnovno obrazovanje u cjelosti suočeno sa nekvalitetnim kadrom i da su roditelji nezadovoljni i zbog toga“, kaže Mitraković.
Radiosarajevo.ba