U poštanskim sandučićima danas najčešće nalazimo promotivne letke i mjesečne račune koje mnogi u šali nazivaju “čestitkama”. Čestitke šaljemo porukama i e-mailovima za nekoliko sekundi i više skoro da i nema radosti kada otvaramo poštanske sandučiće.
“Čestitke su se nekada mnogo više slale putem pošte nego danas. Razlog tome je ubrzani i stalni razvoj novih načina komuniciranja među ljudima. Danas je, nažalost, tradicionalno slanje čestitki, pisama i drugih pošiljaka poput razglednica svedeno na minimum zbog dominacije elektronske pošte”, objašnjava Munib Bujak, šef slube za odnose s javnošću BH Pošte.
Dodaje da takve podatke bilježe svi poštanski operateri u regiji i svijetu. Širom svijeta za poštare je sve manje posla, tako da se ovo zanimanje nalazi na listi onih kojima prijeti izumiranje.
“Svjesni smo da se ekspanzija moderne tehnologije nezaustavljivo odvija i da elektronska pošiljka postepeno zamjenjuje tradicionalne čestitke, razglednice i pisma”, navode, ali i ističu da ipak još uvijek postoje oni koji se ne odriču starih navika i koji šalju ove vrste pošiljaka.
JP BH Pošta d.o.o. Sarajevo svake godine organizuje razna takmičenja za djecu u kojima propagira umjetnost pisanja.
“Na taj način pokušavamo sačuvati tradicionalne usluge i moramo istaći da bilježimo dobre rezultate jer se svake godine povećava broj djece koja su zainteresovana za pisanu riječ”, dodaje Bujak.
Kako bi pratili savremene trendove, osim standardnih čestitki koje se mogu kupiti i poslati na njihovim šalterima, uveli su i uslugu slanja čestitke sa fotografijom i porukom preko svog e-shopa.