Mullasadrovci Bošnjacima poturaju zabludjelu ideju o manjkavostima Mushafa kojeg danas čitamo
Jedna od fondacija koja najaktivnije radi na promociji šiizma u BiH je Fondacija „Mulla Sadra“ smještena u Sarajevu. Navedena fondacija distribuira knjige koje propagiraju šiijsko viđenje islama, organizuje predavanja i vjersku pouku. Mora se priznati da prilično perfidno djeluju obzirom da vrlo često izbjegavaju odgovore na pitanja iz domena velikih razlika između šiija i sunnija te izbjegavaju da pišu o vjerovanjima šiija a koja su suprotna vjerovanju sunnija (kojima pripadaju i muslimani Bošnjaci).
Iako poznati po tome da sve skrivaju ili brišu, mullasadrovci su na svome portalu objavili tekst „Skupljanje i objedinjavanje Kur'ana“ koji je namjenjen edukaciji muslimana a koji se sadržajem kosi sa učenjem ehlus-sunneta.
Svaki musliman Bošnjak u mektebu, na vjeronauci, hutbama i vazovima te islamskoj literaturi koju čita uči da je Kur'an kojeg danas učimo zapisan za života Poslanika, a.s., sabran u Mushaf za vrijeme Ebu Bekra, r.a., a u vrijeme Osmana, r.a., prepisivan i umnožen u više primjeraka. Dalje uči i vjeruje da je Kur'an u potpunosti sačuvan i prenešen do nas pouzdanom predajom o čemu svjedoči svijetla povijest islama. Mullasadrovci ovim tekstom žele poljuljati vjerovanje muslimana ovih prostora koje se odnosi na sam Kur'an. Prvo uvodnom rečenicom: „Sakupljanje i objedinjavanje Kur'ana u današnji oblik postepeno su izvršile razne osobe i skupine.“ žele stvoriti misao kod čitaoca da je Kur'an sakupljan kako je ko stigao svjesno izbjegavajući navođenje historijskih činjenica o organizovanom i pažljivom sakupljanju Kur'ana na jedno mjesto tj. u Mushaf.
Sljedeće što je navedeno jeste upitnost potpunosti Kur'ana koji je danas u mushafima iz kojih učimo. Navedena je predaja prema kojoj je Alija, r.a., prvi koji je sakupio Kur'an te da je to najvjerodostojniji Mushaf. Međutim sam prenosilac predaje pitanjem:“Koliko god sam nastojao da dođem do tog mushafa, nisam uspijevao!” dovodi u pitanje svu priču o skrivenom Alijevom mushafu. Da je Alijev mushaf potpuniji od ovoga koji mi imamo danas sugeriše i predaja koju su naveli: Ibn Džuzej Kelbi je rekao: “Kada bi Alijev mushaf bio pronađen, sigurno bi se u njemu pronašlo mnogo znanja.”
Pogledajmo kako izgleda misteriozni mushaf Alije, r.a.:
1. „Tačan redoslijed ajeta i sura koji se temeljio na redoslijedu objavljivanja.
2. Ajeti su u ovom mushafu pisani onako kako ih je učio, odnosno izgovarao (kiraet) Allahov Poslanik, s.a.v.s., tako da u njemu nije postojala mogućnost različitosti u načinima učenja.
3. U ovom mushafu su na marginama navedeni povodi objave ajeta i sura.“
Mullasadrovci hoće da ubace sumnje našim Bošnjacima u pogledu Kur'ana kojeg uče da mu nešto fali jer postoje razlike u tumačenju i shvatanju određenih ajeta ili riječi pa kažu:“… da se nakon smrti Allahova Poslanika, s.a.v.a., koristio ovaj mushaf, koji je sadržavao sve navedeno, kao i tumačenje i pojašnjenje ajeta, danas bi se otklonila većina poteškoća vezanih za shvatanje Kur'ana.“
Nakon što objasne kako je izgledao mushaf Alije, r.a., u nastavku teksta prenose predaju da je taj mushaf Alija, r.a., sakrio te ga nakon toga niko više nije vidio. Da je današnji mushaf odnosno Kur'an nepotpun žele nam poručiti i sljedećom predajom: Za vrijeme Osmana se pojavilo veliko razilaženje među ashabima u vezi s Kur'anom koji su imali. Talha ibn ‘Ubejdullah se obratio Zapovjedniku pravovjernih Imamu Aliju, a.s.: “Sjećaš li se onog dana kada si pokazao svoj mushaf narodu i kada ga nisu prihvatili? Zar ne bi bilo dobro da ga danas doneseš i otkloniš razilaženja?!” Hazreti Ali, a.s., se suzdržao od odgovora. Talha je ponovio svoje pitanje, a Imam Ali, a.s., je rekao: “Namjerno ti ne htjedoh odgovoriti!” Zatim reče Talhi: “Da li je Kur'an, koji se danas nalazi u rukama ljudi, onaj cijeli Kur'an, ili mu je nešto dodato?” Talha je odgovorio: “Naravno da je to onaj cijeli Kur'an.” Hazreti Ali, a.s., je odgovorio: “Sada kada je tako, ako ga uzmete i budete radili po njemu, bit ćete spašeni.” Talha je rekao: “Ako je tako, onda nam je dovoljan!” I više nije ništa rekao.
Cilj teksta „Skupljanje i objedinjavanje Kur'ana“ objavljen na web portalu Fondacije „Mulla Sadra“ jeste unošenje sumnji u potpunost prenesenosti Kur'ana i poljuljati ljubav i povjerenje koje muslimani ovih prostora gaje prema ashabima Poslanika, a.s., posebno Ebu Bekru i Omeru. Poruka mullasadrovaca je da je Alija, r.a., imao kompletan Kur'an, nakon smrti Poslanika, a.s., ponudio je isti ljudima okupljenima oko Ebu Bekra a oni su ga odbili te je on taj mushaf sakrio i niko ga poslije više nije vidio a mi danas učimo iz onoga što je samo dio onoga što je objavljeno.
Autor: Ernas Pašalić, prof.
Cijeli tekst možete pročitati na http://www.mullasadra.ba/kur-an/item/1877-sakupljanje-i-objedinjavanje-kur-ana – objavljen 6. decembra 2013. Bez autora (dostupno 19. 1. 2014. u 15h)