
Početkom 2013. godine Save the Children je u saradnji sa Pedagoškim zavodom TK i Ministarstvom obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK pokrenuo projekat „Obrazovanje po mjeri djeteta u TK – BiH na putu ka EU. Projektom se nastoji svoj djeci omogućiti pristup predškolskom odgoju i obrazovanju, naročito u onim sredinama u kojima ne postoje ustanove predškolskog odgoja i obrazovanja. U TK do sada je u tu svrhu opremljeno 45 učionica za izvođenje obaveznog predškolskog programa u svih 13 općina TK, kao i dva Centra za rani rast i razvoj u općinama Sapna i Kalesija koje nemaju predškolske institcije.
„Ove godine već smo uspjeli da osiguramo povećanje obuhvata predškolskim obrazovanjem na nekih 55%. Kad smo gledali prve informacije iz različitih općina na području TK obuhvat se kretao od pet pa do maksimalnih 20% na području općine Tuzla“, izjavila je Andrea Žeravčić, direktorica programa Save the Children.
Pored opremanja učionica, tokom godine impelementirane su četiri obuke nastavnog kadra za 94 odgajatelja/nastavnika razredne nastave kojima je omogućeno da na odabranim lokacijama počne realizacija zakonom propisanog programa u TK za 1080 djece. Projekat će biti realizovan u naredne tri godine do kada bi sve osnovne škole trebale biti opremljene.
„To je veliki značaj jer će preko 400 000 eura biće uloženo u škole, a pored toga više od 300 nastavnika biće obučeno za rad“, kazao je Nikola Čiča, direktor Pedagoškog zavoda TK.
Mersija Jahić, pomoćnica ministra za obrazovanje u Vladi TK kaže da je značaj projekta to što je on samom svojom namjenom određen za pomoć implementaciji zakonske odredbe da sva djeca prede polazak pred polazak u školu moraju biti obuhvaćena obaveznim vidom predškolskog odgoja i obrazovanja.
Dodatno je urađena sveobuhvana analiza stanja i potreba u oblasti predškolskog i osnovnoškolskog obrazovanja gdje je između ostalogidentificiran problem niskog obuhvata djece predškolskim programom, posebno u ruralnim sredinama gdje je prisutno i napuštanje školovanja, zbog čega je pokrenuta akcija za uključivanje minimalnog broja od 160 djece u osnovno obrazovanje.