Bezbjednost u saobraćaju jedna je od gorućih tema u Kalesiji. Skoro svakodnevno svjedočimo, kako lakšim tako i težim saobraćajnim nesrećama na našim cestama. Nakon nekoliko tragičnih događaja, ali i situacija u kojima je tragedija izbjegnuta za dlaku, nezadovoljstvo javnosti po pitanju sigurnosti u saobraćaju ovog ljeta je posebno eskaliralo. Revolt građana dodatno su rasplamsali brojni slučajevi bahate vožnje nesavjesnih vozača.
Nekoliko takvih slučajeva zabilježeno je u foto i video formatu, a snimci objavljeni na društvenim mrežama uveliko su pomogli nadležnim institucijama da počinioce relativno brzo identifikuju i adekvatno kazne.
Ipak, ono što zabrinjava jeste da, uprkos svemu, broj saobraćajnih nesreća na našim cestama nastavlja rasti.
Za nepune dvije godine više od 240 nesreća, 200 povrijeđenih i 4 smrtno stradale osobe
Prema podacima Uprave policije MUP-a TK, odnosno PU Kalesija, na području Kalesije je tokom cijele 2024. godine zabilježeno 140 saobraćajnih nesreća, dok je u prvih osam mjeseci ove godine evidentirano 107. Ovakvim tempom, ukupan broj nesreća u 2025. godini mogao bi premašiti prošlogodišnji.
U 76 nesreća tokom 2024. godine povrijeđeno je 118 osoba, od čega 108 lakše i 10 teže. Nažalost, život su izgubile dvije osobe. U prvih osam mjeseci 2025. godine od 107 zabilježenih nesreća, u 49 su registrovana povrijeđena lica – 85 ih je zadobilo lakše, a 7 teže povrede. Do sada su ove godine već smrtno stradale dvije osobe.
Zbog alkohola oduzeto 119 vozačkih dozvola
Vožnja pod dejstvom alkohola i dalje je jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća. Službenici PU Kalesija su u prvih osam mjeseci 2025. godine izvršili 1510 alkotestiranja. Kod 130 vozača utvrđeno je prisustvo alkohola u organizmu, a u 119 slučajeva vozačke dozvole su oduzete.
– Učesnici u saobraćaju, koji upravljaju vozilima u alkoholisanom stanju, sankcionišu prije svega uručivanjem prekršajnih naloga na licu mjesta, izricanjem zakonom propisane novčane kazne i zaštitne mjere zabrane upravljanja vozilima kojima su upravljali, ili podnošenjem prekršajne prijave. Prekršajna prijava, uz zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka i ostale dokaze, dostavlja se nadležnom Općinskom sudu. Učesnici u saobraćaju sa alkoholom u krvi u iznosu većem od 1,50 g/kg isključuju se iz saobraćaja. Nakon toga im se, u skladu sa zakonskim propisima, oduzima sloboda i određuje zadržavanje u službenim prostorijama PS Kalesija do otrežnjenja, o čemu se blagovremeno obavještava dežurni sudija Općinskog suda u Kalesiji – navode iz PU Kalesija.
Pojačanje mjere kontrole
Pored alkohola, najveći neprijatelji sigurnosti u saobraćaju su nepropisna brzina, korištenje mobilnih telefona tokom vožnje, te nepoštivanje signalizacije i zakonskih propisa. Iz PU Kalesija ističu da u kontinuitetu prate stanje bezbjednosti u saobraćaju u skladu sa programom rada Uprave policije MUP-a TK, te poduzimaju preventivne i represivne mjere.
– S ciljem postizanja pozitivnih rezultata, policijski službenici PS Kalesija poduzimaju preventivne i represivne mjere koje se ogledaju u pojačanoj kontroli brzine kretanja vozila, kontroli alkoholisanosti vozača, kontroli u pogledu korištenja mobilnih telefona tokom vožnje, u kontroli nad učesnicima u saobraćaju, koji upravljaju vozilima prije sticanja prava na upravljanje, u kontroli nad učesnicima u saobraćaju, koji upravljaju vozilima koja nemaju važeću potvrdu o registraciji i policu osiguranja, u kontroli nad učesnicima u saobraćaju, koji svojim opasnim vožnjom dovode u opasnost ostale učesnike u saobraćaju, u kontroli nad višestrukim povratnicima u činjenju težih oblika prekršaja, a koji su registrovani kao dužnici u registru novčanih kazni, u kontroli tehničke ispravnosti motornih vozila, koja učestvuju u javnom saobraćaju, te planiraju i izvode se kantonalne i lokalne akcije „Lijevak“, koje daju pozitivne rezultate i poduzimaju druge mjere i radnje za kojima se ukaže potreba – navode, između ostalog, iz PU Kalesija u odgovru na dopis koji smo uputili po pitanju bezbjednosti u saobraćaju na području Kalesije.
Ono što se može primijetiti jeste značajno povećanje broja radarskih kontrola na području Kalesije. Dok je donedavno uobičajena praksa bila realizacija dvije kontrole dnevno u različitim terminima, u posljednje vrijeme iz PS Kalesija se dnevno realizuje i po pet do šest kontrola, uključujući i one u kasnim noćnim satima.
Građani se, također, sve više uključuju u pokušaje da se stanje u saobraćaju stabilizuje. Tako je nedavno, zahvaljujući brzoj reakciji grupe mještana, identifikovan i sankcionisan vozač koji je svojom nesavjesnom vožnjom ugrozio više života.
Nedostatak saobraćajne infrastrukture
Poseban problem i dalje predstavlja saobraćajna infrastruktura. Zbog sporih administrativnih procedura i zakonskih regulativa, realizacija projekata ide presporo. Tako “Pista” u Maslama već godinama „vapi“ za postavljanjem stacionarnih radara. Raskrsnice na Međašu, u Hidanima i Raincima čekaju na izgradnju kružnih tokova, dok na pojedinim dionicama gotovo da nema horizontalne i vertikalne signalizacije.
Međutim, iako su policijske mjere i infrastrukturna rješenja od velike važnosti, najbitnija je pažnja i odgovornost samih učesnika u saobraćaju – radi vlastite, ali i sigurnosti svih drugih.
