Ne sviđa vam se novi izgled behemota društvenih medija? Pripremite se – to je tek početak. Lider društvenih mreža se mijenja, i to radikalno.
Evo kratkog pregleda najvažnijih izmjena u izgledu i funkcionalnostima Facebooka, prema siteu SocialBeat, prenosi Tportal.
Profil postaje Timeline (iliti vremenski slijed)
Zaboravite na stupac sa statusima. Naslovnica vašeg korisničkog profila uskoro će postati više vizuelna i nuditi brzi uvid u ličnu historiju. Barem onako kako je Facebook vidi.
Na vrhu je velika, horizontalna fotografija (koju nazivaju ‘cover’), a koja se može birati po volji. Poznata ‘Face’ fotografija preklapa se sa njom na lijevoj strani, a sve lične informacije o vama (mjesto boravka, zaposlenje, bračni status i slično) nalaze se ispod.
Postovima, fotografijama i drugim sadržajima može biti prilagođena veličina, a mogu biti i skriveni od pogleda javnosti, uz pomoć postavki privatnosti. Stariji sadržaj rjeđe se prikazujete što više idete prema dnu stanice.
Timeline sadržaj slaže automatski, koristeći algoritme. Ali, možete popuniti praznine kad god vam se svidi.
Lajkanje (i druge aktivnosti) se sele u Ticker
Facebook je uklonio automatske obavijesti različitih aplikacija i aktivnosti te ih smjestio u odvojeni prostor na desnoj strani – Ticker – koji u realnom vremenu prikazuje aktivnosti svih ljudi čije profile pratite.
Na istom mjestu prikazivat će se i vaše aktivnosti, kao i promjene na korisničkom profilu.
Open Graph: Ne napuštajte Facebook (nikad ikad)
Open Graph je dodatak koji vam omogućuje da lakše pratite šta je popularno među ljudima koji su vam prijatelji na Facebooku.
Jednom kad otkrijete nešto vrijedno istraživanja, nećete morati otići sa Facebooka kako bi to iskusili. Na primjer, poželi li neko pogledati novu epizodu neke serije na Netflixu, moći će to napraviti u okvirima same društvene mreže.
Muzika, TV i filmovi postaju dio Facebooka
Iako nije ponudio vlastiti muzički servis, o čemu se nagađalo, Facebook nije ni otišao daleko od toga. A nije se ni ograničio samo na muziku.
Open Graph omogućuje servisima koji nisu dio Facebooka stvaranje aplikacija koje će se povezati sa News Feedom.
Tako, na primjer, Netflix može napraviti aplikaciju pomoću koje će njegovi korisnici gledati filmove i serije u sklopu Facebooka. Isto vrijedi i za muziku.
Informativni sadržaj na zahtjev
Ako većina korisnika Facebooka neće potražiti vijesti i informacije van društvene mreže, mediji će im ih donijeti.
Mark Zuckerberg najavio je partnerstvo sa tucet medijskih kuća koje će napraviti aplikacije za isporuku svog sadržaja. Opet putem Open Grapha, naravno. Wall Street Journal je svoju već napravio.
Kad se korisnici požele vijesti u svom News Feedu, bit će upućeni na ‘Canvas Page’.
Lifestyle Apps: Aplikacije nove generacije
Riječ je o aplikacijama koje korisnicima omogućuju razmjenu informacija o svojim različitim aktivnostima, poput vježbanja, kuhanja, gledanja serija na TV-u, kupovini odjeće i slično.
I one će se moći povezivati sa vanjskim servisima putem Open Grapha. Facebook je već ušao u partnerstvo sa nekoliko kompanija, među kojima su Nike, Airbnb, StubHub i Foodspotting.
Social Games: Arkadna igraonica za nove generacije
Mnogi od nas su ‘80-tih godina prošlog vijeka vrijeme provodili družeći se (i nemilo trošeći kovanice) uz igre poput Pacmana u luna-parkovima i igraonicama.
Servis Social Games zamišljen je kao virtuelna inačica takvog mjesta i iskustva. Igraju li vaša dva prijatelja neku Zynginu igru, moći ćete pratiti njihov napredak u Tickeru.
Kliknete li na obavijest u Tickeru, pojavit će se pop-up prozor i prikazati vam kako napreduje igra. Kliknete li na sam prozor, moći ćete pratiti tok igre u realnom vremenu.