U Zenici održan Historijski čas „Sjećanje na Gazu“
Prof. dr. Safvet Halilović je dao historijski osvrt na golgotu Palestine te govorio o aktuelnom stanju na palestinskim teritorijama:
– Nema ni najmanje sumnje da je pitanje Palestine jedno od najtežih i najtragičnijh problema današnjice. Komleksnost tog problema ne ogleda se samo u tome što gotovo svakodnevno gine, biva ranjeno ili uhapšeno desetine Palestinaca, s obzirom da muslimani današnjice, nažalost, imaju još mnogo krvavih rana, već zbog toga što događanja u Palestini, a naročito ona u Jerusalemu, imaju veoma složenu historijsku i vjersku pozadinu. Palestinska golgota traje duže od šezdeset godina.
Sadašnje stanje je samo produžetak prethodnih patnji, a moglo bi se ukratko sagledati u sljedećem: okupacija većine palestinskih područja, teroriziranje putem granatiranja palestinskih gradova i sela iz najsavremenijih oružja; često se upotrebljava municija i projektili koji su zabranjeni po međunarodnim konvencijama; hapšenje civila, a u izraelskim zatvorima se nalazi više hiljada zarobljenih Palestinaca, među njima je mnogo žena pa čak i djece; mučenje zarobljenika od kojeg mnogi nisu preživjeli; maltretiranje palestinskih civila na svaki mogući način; zid koji je sagradio Izrael na okupiranim palestinskim područjima je veliki problem, taj zid je dugačak preko 700 kilometara, podijelio je i isjeckao palestinska sela i gradove, tako da je izuzetno teško kretati se unutar Palestine; zbog izraelske okupacije trpe palestinske bolnice, u kojima nema lijekova, škole, u kojima se često prekida nastava, ekonomija, jer nema posla, investicija…
Ukratko – trpe svi, i muškarci i žene, i mladi i stari… Posebno je teško stanje u izoliranoj Gazi, koje se donekle poboljšalo nako rušenja Mubarakovg režima u Egiptu, koji je bio najveći zaštitnik Izraela u regionu, ali nije ni blizu zadovoljavajuće, i dalje se mnoga roba, čak i ona koja je potrebna za svakodnevni život) mora prebacivati preko podzemnih tunela iako prelaz u Refahu zvanično radi. Poseban problem je konstatno nastojanje cionističkog izraelskog režima da glavni grad Palestine Kuds (Jerusalem) pretvori u potpuno jevrejski grad. U tom pogledu palestinske porodice bivaju stalno izložene šikaniranjima i pritiscima da se isele sa svojim stoljetnih posjeda i kuća, oduzima im se pravo stanovanja u Kudsu, ne mogu ništa graditi, okupacione vlasti im, na osnovu tiranskih zakona koje usvaja izraelski parlament, oduzimaju njihove kuće i imanja.
Najteži problem za sve muslimane, dakle, ne samo za Palestince, je permanentna i prljava borba cionističkog režima da se domogne prostora džamije Mesdžidul-Aksa, koja predstavlja jednu od najvećih svetinja u islamu. Cionisti tvrde da se na tom mjestu nekada nalazio židovski hram – hejkel, kojeg treba ponovo sagraditi jer država Izrael je, tvrde oni, nezamisliva bez hrama! U tom pogledu oni su izbušili prostor ispod džamije Al-Aksa i prokopali brojne tunele tražeći navodne dokaze o postojanju tzv. hrama. Zabrinjavajući su apeli koje upućuje fondacija Quds International, u kojima se iznose zastrašujući podaci o aktivnostima cionističkog režima u vezi s rušenjem džamije Al-Aksa. U vezi s dešavanjima na okupiranim palestinskim područjima preporučujemo web-sajt Palestinskog informativnog centra (www.palestine-info.info), koji se uređuje na nekoliko svjetskih jezika i koji svakodnevno, iz sata u sat, donosi vijesti iz Palestine.
Ukratko, stanje u Palestini je veoma teško. Najmanje što možemo uraditi je sjećati se Palestine i njenog napaćenog naroda, te širiti istinu o tome. Pitanje Palestine nije samo palestinski ili arapski problem, to je pitanje koje se tiče svih muslimana svijeta! Nezainteresiranost za Palestinu je veliki grijeh a odricanje od Palestine znači izdaju islama i njegovih najvećih svetinja! Hvala Vam što ste došli na ovu manifestaciju, kako bismo evocirali sjećanje na golgotu palestinskog naroda – rekao je prof. dr. Safvet Halilović.
Mr. Fatmir Alispahić je govorio o paralelama između palestinske i bošnjačke sudbine, jer se radi o dva najraseljenija naroda na svijetu, čija većina živi u iseljeništvu i progonstvu, a manjina u domovini. Oba naroda su, rekao je Alispahić, zavjerom međunarodne zajednice ostajala bez svoje domovine, na čijoj su teritoriji iznikle paradržavne tvorevine koje negiraju univerzalne konvencije o ljudskim pravima, a uprkos tome imaju podršku zapadnih vlada koje se predstavljaju kao eksluzivni tumači demokratskog i humanističkog poretka.
– Konačno treba kazati da se radi o podvali, jer pravde u svijetu ne može biti dokle god palestinske i bošnjačke žrtve ne budu imale status kakvog imaju žrtve holokausta, i dokle god na pijedestalu legaliteta postoje paradržavne tvorevine koje su nastale genocidom i strašnim kršenjima ljudskih prava. Zapadni mentori stalno od Palestinaca i od Bošnjaka traže kooperativnost, ali od toga biva sve manje Palestine, i sve manje Bosne, i sve manje palestinskog i bošnjačkog naroda u svojim domovinama.
U ime kooperativnosti smo pristali na postojanje Republike Srpske, da bi to bio prostor apartheida i terora nad Bošnjacima. Evo, Palestinci pristaju na 20 posto svoje teritorije, samo da ih se ostavi na miru, i u suverenitetu, ali, ni to im ne daju. To znači da tzv. civilizirani svijet ima u planu nestanak Palestinaca i nestanak Bošnjaka, u šta se možemo uvjeriti kad pogledamo unazad, i vidimo koliko je jednog i drugog naroda nestalo u iščekivanju da zažive mir, pravda i tzv. zapadna demokratija. Poseban dio ove genocidne operacije svjetskih razmjera je navikavanje žrtve na svoj ponižavajući status, a što se ostvaruje i kroz projekat odvajanja Bošnjaka od bošnjačke sudbine, tako što ćemo u ime lažnih viših ciljeva prestati suosjećati sa patnjama i poniženjima svog naroda. …Sve dok i na nas osobno ne dođe red.
Na Palestince se vrši sličan pritisak, s ciljem da raseljeni Palestinci, u ime terora i nepravde, zauvijek zaborave zemlju svojih djedova. Bosanska realnost je duboko genocidna, samim tim što se o aspektima nestajanja i ponižavanja Bošnjaka institucionalno šuti, a šutnja biva znak podrške. Cenzura se nadvila i nad ovaj veličanstveni i dostojanstveni skup u Zenici, što je najbolji znak da mi ovdje svjedočimo antifašizam i anticionizam, kao tekovine boljeg i humanijeg svijeta – rekao je mr. Fatmir Alispahić.