Na osnovu analize koju je napravio Institut za privredni inženjering Zenica, prosječna starost putničkih automobila u FBiH u prvom polugodištu 2011. bila je 15,83 godine, što pokazuje da je u odnosu na 2010. godinu došlo do “podmlađivanja” voznog parka u tom segmentu, prenosi RTV Slon.
Predstavnici ovog instituta u četvrtak su u Sarajevu, predstavljajući stručni bilten i statističke podatke o izvršenim tehničkim pregledima vozila u prvom polugodištu ove godine, istaknuli da je doprinos tome dao proces homologacije koji je stupio na snagu 1. januara ove godine, kada je i intenziviran uvoz vozila iz inozemstva.
Muhamed Barut, stručni saradnik za analizu i savjetovanje, rekao je da je u prvoj polovini 2011. godine evidentirana prosječna starost autobusa, u zavisnosti od klasifikacije, 13,06 i 17,35 godina, mopeda 4,6 i 5,89 godina, a teretnih vozila 11,94, 18,18 i 15,44 godine.
Prosječna starost traktora, također u zavisnosti od klasifikacije, je od 19,86 do 24,32 godine, a radnih mašina 13,59 godina.
U prvom polugodištu 2011. u Federaciji BiH je bilo 157 ovlaštenih stanica tehničkih pregleda i ukupno su obavljena 293.562 pregleda.
Ukupno su tada evidentirane 10.003 neispravnosti, a najveći broj otkriven je na kočionom sistemu – 6.801. Slijede elementi ovjesa, uređaji za osvjetljivanje i svjetlosnu signalizaciju.
Broj nesipravnih vozila na prvom pregledu u prvom polugodištu 2011. u FBiH je 5.225, a na ponovljenom pregledu 140.
Semir Selimović, govoreći o videonadzoru u stanicama tehničkih pregleda, ovom je prilikom podsjetio da ovaj institut posjeduje certificirani informacioni sistem aTEST po svim zahtjevima standarda ISO 27001:2005, standarda o zaštiti podataka koji su u njemu, a što je rijetkost u regionu.