Site iconNEON Televizija

Ensad Karić: Do 2014. Federacija BiH će imati 100 kilometara autoceste

AITOPUT

Dok većina zemalja jugoistočne Evrope ubrzano radi na proširenju mreže autocesta, Bosna i Hercegovina je u posljednjih 12 godina izgradila svega 71 kilometar. Direktor Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH Ensad Karić, u razgovoru za agenciju Anadolija, kazao da ukupna kilometraža autoputa na Koridoru 5c koji se gradi kroz BiH iznosi 335 kilometara od čega je 285 kilometara kroz FBiH.

Karić je također kazao da će kompanija sljedeće godine intenzivno raditi na tome da zatvori finansijsku konstrukciju i do 2014. završi 100 kilometara autoceste.

„Ja sam uvjeren da ćemo do tada završiti planiranu autocestu“, istakao je on.
On je dodao da je uprava Autocesta FBiH na ovoj poziciji od septembra prošle godine i da su u proteklih godinu dana uspjeli završiti deset kilometara dionice od Kaknja do Bilješeva koja je bila vrlo zahtjevna sa jednim velikim klizištem.

Karić je također kazao da su proteklu godinu iskoristili da vrate povjerenje međunarodnih finansijskih institucija vezano za korištenje sredstava.

„Mi smo zatekli 255 miliona eura odobrenih 2008. godine, potpisanih ugovora, efektivnih para, a do ljeta 2011, kada sam ja imenovan kao v.d. direktora i predsjednik uprave bilo je utrošeno svega deset miliona eura. Mi smo, poređenja radi, ove godine u eksproprijaciju i gradnju autoceste uložili oko 300 miliona maraka“, kazao je Karić.

On je također istakao da su Autoceste FBiH pokrenule radove na jugu, deset kilometara od granice prema Međugorju uključujući i granični prelaz, zatim su pokrenuli gradnju dionice od 20 kilometara od Vlakova do Tarčina, te preuzeli dionicu Butila – Vlakovo za čiju izgradnju je podignut kredit 2004. godine.

„Od 2009. otplaćujemo kredit, već smo vratili 15 miliona eura, a JP Autoceste je tek u martu ove godine preuzelo da radi možda i najvažniji dio sarajevske zaobilaznice, dionicu od Butila do Vlakova. Mi smo u ovoj godini uspjeli završiti eksproprijaciju u potpunosti i samo za taj dio eksproprijacije smo uložili oko 18 miliona maraka i dobili građevinsku dozvolu tako da očekujemo da i taj dio sarajevske zaobilaznice bude u izgradnji“, dodao je on.

„Naš trogodišnji plan je da imamo izgrađeno deset kilometara autoceste na jugu, deset kilometara na sjeveru i kompletnu dionicu od Tarčina do Zenice od 81 kilometar uključujući sarajevsku zaobilaznicu, a za to nam je potrebno oko milijardu i 200 miliona maraka“, potvrdio je Karić.

On se osvrnuo i na kreditna sredstva koja su zatekli u iznosu oko 500 miliona maraka, a ostatak imaju od kreditne tranše Evropske investicijske banke, a još uvijek jedan dobar dio ugovorenih poslova nije finansijski obezbijeđen.

Na pitanje kada će građani BiH moći autoputem do mora, ali i do rijeke Save, Karić je kazao da sve zavisi od mogućnosti daljnjih zaduživanja.

„Tehnološki i tehnički bit će potreban određen broj godina da se to uradi i to ne može biti, čak ni sa te strane gledajući, toliko brzo, međutum, najviše zavisi od sredstava. Mi već imamo dobar dio kredita koji trebamo početi vraćati sljedeće godine, ali naći ćemo neke moduse i već smo pokrenuli razgovore koji su pri samom kraju. Ja sam čak očekivao da ćemo ove godine potpisati ugovor sa međunarodnim konsultantom za izgradnju dionice od Doboja prema Žepču“, kazao je on.

On je također podsjetio i na nedavno potpisani ugovor sa turskom kompanijom Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret, koja je sa sedam bh. kompanija koje su partneri projekta, izvođač radova na poddionici autoputa Vlakovo – Lepenica. Ugovor je vrijedan 350.114.617 KM.

„Ovo predstavlja značajan poticaj za FBiH i čitavu BiH, pogotovo što su i u RS-u početi značajni projekti, i svi ovi infrastrukturni projekti mogu dovesti do poticaja za razvoj kompletne industrije i privrede u BiH“, kazao je on.

Zadovoljni saradnjom s turskom kompanijom

Karić je također rekao da su u Autocestama FBiH vrlo zadovoljni radom turske kompanije.
„Oni su već odradili 15 posto projekta gledano sa finansijskog aspekta od maja do danas. Nema nekih značajnih kašnjenja i problema u postizanju rokova, tako da saradnja sa ovom turskom kompanijom je sasvim fer i mi očekujemo da se oni ponašaju u skladu sa ugovorom i da na vrijeme završe poslove“, dodao je on.

On je također dodao da se na većini gradilišta radi i nedjeljom, čak i praznicima na nekim od njih, ali i tehnološki radovi na tunelima zahtijevaju dvadesetčetverosatno radno vrijeme.
„Nema pauza i radovi na svim tunelima na kojima radi turska kompanija, kao i oni koje odrađuje naša kompanija na tunelu Vijenac, odvijaju se u 24-satnom režimu“, dodao je Karić.
Direktor Autocesta FBiH je naglasio kako očekuje da će sljedeće godine biti angažovano oko pet hiljada radnika na izgradnji Koridora 5c.

„Jedno radno mjesto u građevinarstvu nosi dva i po mjesta u pratećim industrijama i to je zasigurno dobar pokazatelj za bh. privredu u cjelosti“, kazao je on.

Trenutno na ovim radovima, s obzirom na zimski period, radi oko 2.000 uposlenih i tek na proljeće se očekuje intenziviranje radova kad počinju i radovi na dionici Svilaj – Odžak u dužini od 11 kilometara.

„Za dionicu od Tarčina prema Mostaru, koja je vrlo zahtjevna, trebat će nam sigurno više od milijardu eura, ali isto tako i za dionicu od Zenice prema Žepču koja je nešto manje zahtjevna. Za završetak kompletnog autoputa na Koridoru 5C treba nam još oko tri milijarde eura”, zaključuje Karić.

Anadolija

Exit mobile version