Na lokalitetu Hrenovice kod Prače danas je i formalno ozvaničen početak radova izgradnje tunela Hranjen kao najzahtjevnijeg dijela projekta izgradnje brze ceste Sarajevo – Goražde. Izgradnjom puta udaljenost od glavnog grada BiH do grada na Drini bit će smanjena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara, a vožnja od Sarajeva do Goražda trajala bi svega 45 minuta.
Svečanosti početka radova na izgradnji tunela, čiji je investitor JP Autoceste FBiH, prisustvovali su najviši bh. zvaničnici, član Predsjedništva BiH Šefik Džaferović, predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvidzdić, premijer Vlade FBiH Fadil Novalić, Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH te zvaničnici iz BPK Goražde za koji je projekt gradnje tunela od historijske važnosti, jer Goraždani godinama čekaju na ispunjenje obećanja o gradnji brze ceste.
“Ovaj put je potreba i regiona i Federacije i države BiH. Do prije izvjesnog vremena s velikom nevjericom građani su razgovarali o ovom putu. Još od ukidanja uskotračne pruge govorilo se o raznim varijantama i zato danas zahvaljujemo svima koji su doprinijeli da stupimo u realizaciju ovako značajnog projekta. Ono što javnost treba da vidi i zna jeste da je da ovaj projekt živ od prije tri mjeseca i da živi i u narednom periodu. Molim nas sve da ne posustanemo i dalje radimo da brza cesta Goražde – Hrenovica – Prača – Pale – Sarajevo bude korisna svim građanima”, poručio je Asim Zec.
Za stanovnike ovog dijela BiH, a posebno privrednike, početak radova na izgradnji tunela je od životne važnosti pa su organizatori Vlada BPK Goražde u koordinaciji s investitorima Autocestama BiH formalni čin početka radova simbolično posvetili jednom od najznačajnijih datuma – Danu nezavisnosti BiH.
“Prije više od četiri godine stidljivo smo govorili o razvoju putnog povezivanja Goražda sa Sarajevom, prešli smo dug put i hvala Bogu danas stojimo na mjestu gdje su pripremni radovi došli do finiša i ono što slijedi jesu glavni radovi. Moja impresija je da se iza 20 i više godina od kada postoji priča o povezivanu Sarajeva i Goražda prvi put uspostavila veza između svih nivoa vlasti. Znali smo šta trebamo, političku odluku, projekt i osiguravanje procedure i da trebamo novac. Poučeni ranijim greškama radili smo istovremeno na sve tri oblasti”, podsjetio je Emir Oković, premijer BPK Goražde.
Predsjedavajući Vijeća ministara Denis Zvizdić istakao je ovom prilikom da je riječ o početku izuzetno važnog infrastrukturnog projekta koji predstavlja ukupnu ekonomsku reintegraciju čitave BiH.
“Projekt je posebno važan za BPK Goražde jer će predstavljati bazu u odnosu njegovog daljnjeg ekonomskog i društvenog razvoja, ekonomske i demografske obnove. Ovaj projekt ima za cilj povezivanje Sarajeva i Goražda, ne na način kako je to bilo do sada, jednosmjerna ulica od Goražda ka Sarajevu, već dvosmjerna ulica protoka ljudi, ideja, kapitala i robe, da građani BPK Goražde ostaju na ovom području koje ima izuzetno veliki, strateški značaj za kompletnu BiH i da svoja znanja i vještine koriste za daljnji razvoj ovog područja”, poručio je Zvizdić.
Fadil Novalić, premijer FBiH, naglasio je ovom prilikom da će se tunel “bušiti” u naredne tri godine, međutim osvrnuo se i na priču o povezivanju Sarajeva i Beograda koja je posebno aktuelna ovih dana.
“Kad se govori o tom pravcu, ne može, a da u kalkulaciji ne bude i ova brza cesta. RS preko čije teritorije ide ta brza cesta je odlučila da ide preko Sokoca, Rogatice, dolje niže do Ustiprače. Mi smo se odlučili mimo tog projekta, mimo te priče za koju ne znamo kad će i hoće li biti, da gradimo ovaj projekt Sarajevo – Goražde i od sada ćemo ga samo tako zvati, povezivanje Sarajeva i Goražda i to brzom cestom. To nije usamljen projekt, jer mi smo i u novim akcizama predvidjeli čak tri feninga koja idu na kantone za gradnju brzih cesta. Vidjeli smo da imamo veliku razliku između autocesta koje su na federalnom nivou i magistralnih cesta koje su također na federalnom nivou, ali koje rješavaju pitanje magistralnih cesta, da između autocesta i magistralnih imamo tu prazninu koju smo pokrili brzim cestama. Neće se graditi samo ovdje, ići će i prema Travniku, Mostaru, prema Tuzli, tako da je to dio jednog ukupnog projekta Vlade FBiH, što povećava šansu za realizaciju ovog projekta. Tunel će se bušiti tri godine”, izjavio je Fadil Novalić, premijer Vlade FBiH.
Izvođač radova na tunelu Hranjen je firma Euro-Asfalt iz Sarajeva.
Radovi u okviru LOT 1 podrazumijevaju probijanje tunela i izgradnju primarne pregrade cestovnog tunela Hranjen čiji je rok za gradnju 36 mjeseci.
Izvor: klix.ba