U redovnom izvještaju Svjetske banke za jugoistočnu Evropu navodi se da su u okviru regiona cijene najniže u Makedoniji, gdje iznose 44% od prosjeka 27 zemalja Evropske unije, dok su najviše u Crnoj Gori gdje iznose 59% prosjeka EU.
Prema podacima Eurostata, nivo cijena za potrošačke robe i usluge u Bosni i Hercegovini iznosi 57 posto prosjeka cijena u 27 zemalja Evropske unije.
Nivo cijena za potrošačke robe u BiH niži nego u Crnoj Gori (59%), te Hrvatskoj i Sloveniji gdje iznosi 74%, odnosno 84% prosjeka EU, ali je viši od nivoa cijena u Srbiji 52% i Albaniji 50% prosjeka zemalja Evropske unije.
Interesantno je nepomenuti da je konvergencija cijena u nekoliko zemalja regiona viša nego u najnovijim članicama EU Rumuniji i Bugarskoj, uprkos činjenici da ove dvije zemlje imaju veći dohodak po glavi stanovnika i da su dio jedinstvenog tržišta, a što se može objasniti niskim prosječnim zaradama u Ruminiji, a naročito u Bugarskoj.
Osim toga, za procjenu razlika u cijenama i prikladnosti kursnih stopa u regionu (izuzev Kosova i Crne Gore) može se iskoristiti cijena homogenog proizvoda proizvedenog u zemlji – coca-cole.
Posljednjih 25 godina, časopis The Economist za ove potrebe objavljuje tzv. Big Mac Index. Iako jedna takva procjena ne bi trebalo da bude osnov za kreiranje politike, razlike u cijenama mogu se iskoristiti kao smjernica za provjeru da li je potrebno izvršiti daju analizu.
Coca cola je najjeftnija u Albaniji, a najskuplja u BiH – prosječna cijena coca cole u Sarajevu je 34% skuplja nego u Tirani. Strategija određivanja cijene coc-cole podrazumijeva ogromne varijacije između malih radnjih i velikih maloprodajnih objekata. Kada se cijena coca-cole u malim radnjama uporedi po zemljama, onda je ovaj bezalkoholni napitak najskuplji u Srbiji.