Facebook i druge društvene mreže su postali moderna borilišta, u kojima se pojedinci i organizacije bore za bodove, mjerene brojem lajkova. No osim osobne satisfakcije da ste, eto, u nečemu bolji od nekoga drugoga, znači li to išta ostatku čovječanstva?
Ako ćemo suditi po novoj kampanji švedske podružnice UNICEF-a, ne! Naime, u četiri nove, kratke reklame, UNICEF priznaje da Like ne može kupiti cjepivo, odjeću i hranu onima kojima je to najpotrebnije, te da je za takve stvari još uvijek potreban dobar, stari, opipljivi novac. Posebno je dojmljiva reklama u kojoj dječak Rahim sarkastično kaže kako se boji za svoj i život svojega brata, ali da će sve biti u redu kada Facebook Sweden stranica skupi 200.000 likeova.
Na ovakav potez su se odlučili zbog sve izraženijeg vjerovanja ljudi da je dovoljno samo lajkati nešto, kako bismo pridonjeli rješavanju problema. I dok možda pomaže u širenju svijesti o nedaćama koje more one koji žive u gorim uvjetima nego mi, ovakav način podrške tim nesretnicima ne znači apsolutno ništa.