Site iconNEON Televizija

Ubrzo će propasti poput Yahooa: “Facebook je neinventivan i sklon kopiranju!”

U ovom trenutku, Facebook je neprikosnoveni vladar društvenih mreža, koji je na svom usponu na vrh doslovno prebrisao MySpace i ostatak konkurencije, sa prihodom koji se broji u milijardama dolara i brojem korisnika koji prelazi brojku od 600 miliona.


Međutim, i prije Facebooka su postojali internet giganti koji su s vremenom ili propali, ili još uvijek nekako životare čekajući konačan slom, poput Yahooa. A u svom blogu na Datamationu, tehnološki analitičar Mike Elgan uspostavlja upravo tezu da će Facebook ubrzo postati novi Yahoo – gigant na zalasku koji će biti osuđen na kopiranje drugih mreža poput Twittera i Google+, umjesto na inovaciju.

Osnovu svoje teze Elgan zasniva na mišljenju da Facebook sam po sebi nije smislio ništa toliko novo i interesantno, što bi opravdalo ovoliku njegovu popularnost. “Samo je bio na pravom mjestu u pravo vrijeme”, smatra Elgan.

“U vrijeme kad su potreba za tehnološkim razvojem i jačanjem društvenosti dostigle vrhunac, internet je postao mjesto za masovno korištenje društvenih mreža. A Facebook se tu pojavio u pravo vrijeme i sve je pustio unutra. Njegova ideja nije posebno interesantna. Dizajn nije revolucionaran ni programiranje nije posebno impresivno. Ali je tajming bio savršen”, smatra Elgan.

Međutim, Facebookovo vrijeme je došlo i prošlo, smatra Elgan, jer je internet sam po sebi postao toliko “društven” da više nije potrebna jedna sveobuhvatna mreža. “Facebook zna ono šta njegovi korisnici još ne znaju. Zna da ovakav kakav je danas, neće moći preživjeti na ‘društvenom’ internetu sutra. Facebook je nekada bio poseban, ali danas je ta društvenost svugdje. Facebook će se ubrzo naći u situaciji da pokušava prodati snijeg Eskimima”, tvrdi Elgan.

Kao rezultat toga, Facebook očajnički pokušava uvesti neke novotarije, i manje-više promašuje sa većinom njih. “Pokušaji poput lokacijskih oznaka Places ili ponuda za grupnu kupovinu su ili gotovo ugašeni, ili su maksimalno degradirani u važnosti. Slično je i sa ‘all-in-one’ inbox porukama, koje niko ne koristi. Osuđeni su na to da samo kopiraju Google+. A to je put u propast”, tvrdi Elgan.

Ima li onda poređenje sa Yahooom ikakvog smisla? I Yahoo je internet gigant, sa stotinama miliona stalnih korisnika i ima golem oglašivački biznis koji se zasniva upravo na tom broju korisnika (iako Yahoo i sam stvara sadržaj, a Facebook ne). Ali upravo ta usmjerenost na prihode od oglašavanja je najveći rizik za društvene mreže u smislu izbjegavanja crne sudbine Yahooa. Facebook je pokazao da može privuči korisnike, ali tek mora dokazati da su njegovi oglasi bolji od onih klasičnih koje Yahoo i AOL vuku već desetak godina, piše Index.

Na kraju krajeva, najveći izazov Facebooku predstavlja sama njegova veličina. “Kad ste toliko veliki, onda više nije dovoljno da su nove ideje i ponude cool, praktične i simpatične – one odmah moraju ‘pogoditi žicu’ miliona korisnika i donijeti milijardu dolara prihoda da bi se uopšte isplatilo praviti ih”, smatra Elgan. Zato se ni Google više ne istrčava sa svakakvim idejama, već malo mudrije taktiziraju.

Jedna stvar koju Elgan ističe mogla bi zabrinuti Facebook više od ičega: ideja velike društvene mreže u kojoj svako može vidjeti tvoj rođendan, slike sa božićnog ručka, gdje možeš voditi virtuelnu farmu ili biti mafijaški don – naprosto više nije toliko interesantna.

Prava noćna mora za Facebook nije da postane novi Yahoo, nego da postane novi Microsoft: velik i profitabilan, ali smrtno dosadan.

Exit mobile version