Voziti se stotinjak kilometara automobilom, a pri tome potrošiti svega 32 feninga, i to je moguće!
To je dokazao Almir Cipurković (44), inžinjer elektrotehnike iz Tuzle, koji je napravio automobil na električni pogon, ujedno prvi takav ručno izrađen i registriran u Bosni i Hercegovini!
Uspjeli testovi
Preuređenje Tica, tačnije njegovog motora, Cipurković je radio tri mjeseca. Nakon toga je nekoliko mjeseci trajao i test motora na razne vremenske uvjete. Kišu, snijeg, led, sunce… njegov automobil podnosi bez problema, kao i svi drugi dizelski i benzinski motori.
– Kada je sredinom prošle godine benzin poskupio na dvije i po marke, došao sam na ovu ideju. Tri mjeseca pravio sam motor i prikupljao potrebne dijelove. Sve sam uradio sam. Ukupno, s kupovinom automobila, koštalo me oko 8.000 KM. Baterija se puni pola sata do sat i potpuno napunjena može izdržati oko 100 kilometara. Planiram da za tri godine na gorivu uštedim uloženi novac – kazao je Cipurković.
Garancija na bateriju i motor koji je Cipurković sam napravio je 5.000 punjenja ili dva i po miliona prijeđenih kilometara. Automobil postiže brzinu kao i s fabričkim motorom. Maksimalna brzina je 120 kilometara na sat.
Iako je riječ o motoru snage pet kilovata, zbog njegove stoprocentne iskorištenosti, Cipurkovićev Tico ima snagu 30-kilovatskog motora koji se fabrički ugrađuje u automobil.
– Ista je snaga kao i kod fabričkog motora zato što je moj preuređeni motor 100 posto iskorišten, dok fabrički trećinu koristi na snagu, a dvije trećine na zagrijavanje – dodao je Cipurković.
Dopuna baterije
Njegov sin Amir objasnio nam je na kojem princip radi motor i na koji se način mijenjaju brzine.
– Automobil nema kvačila. Brzine se mijenjaju na taj način što se pusti papučica gasa – dodao je Amir, naglasivši da se tokom same vožnje obavlja i dopuna baterije putem regenerativnih kočnica.
Registracija 125 KM
Nakon što je pribavio atest na motor, Almir Cipurković uredno je registrirao prvi električni motor u automobilu u BiH. Cijena registracije vozila iznosila je 125 KM, što je za oko 200 maraka manje nego za fabrički ugrađene motore.
Izvor: AVAZ