Site iconNEON Televizija

Saopštenje za javnost Zavoda zdravstvenog osiguranja TK

Zavod zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona podržava zaposlenike JZNU Dom zdravlja sa poliklinikom „Dr. Mustafa Šehović“ Tuzla u zahtjevima za poboljšanjem njihovog materijalnog statusa.

S obzirom na navode iz saopćenja za javnost menadžmenta JZNU Dom zdravlja sa poliklinikom „Dr. Mustafa Šehović“ Tuzla (u daljem tekstu: Dom zdravlja Tuzla) objavljenog u pojedinim medijima i web portalima neophodno je napomenuti slijedeće:

Osnov za finansiranje neposredne zdravstvene zaštite za osigurana lica Zavoda zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona za 2012.godinu je Program zdravstvene zaštite iz obaveznog zdravstvenog osiguranja za područje Tuzlanskog kantona za 2012.godinu (u daljem tekstu: Program), koji je na osnovu prijedloga Zavoda za javno zdravstvo Tuzlanskog kantona, uz prethodnu saglasnost Ministarstva zdravstva Tuzlanskog kantona, donio Upravni odbor Zavoda zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona.

Program zdravstvene zaštite za osigurana lica sa područja općina Tuzlanskog kantona, pa time i za općinu Tuzla, utvrđen je na osnovu istih kriterija koji su primjenjeni za utvrđivanje Programa na nivou Kantona.

Za izvršenje Programa za 2012.godinu Dom zdravlja Tuzla je bio u obavezi obezbijediti 638 zaposlenika, od čega 466 zdravstvenih radnika i saradnika i 172 administrativnih i ostalih radnika.

Dom zdravlja Tuzla prema podacima dostavljenim za Obračun sredstava u zdravstvu za 2012.godinu imao je 745 zaposlenika, od čega 576 zdravstvenih radnika i saradnika i 169 administrativnih i ostalih radnika, što je više za 16,77% odnosno 107 zaposlenika.

Za 2012.godinu sa Domom zdravlja Tuzla zaključen je Ugovor o regulisanju pružanja primarne zdravstvene zaštite (u daljem tekstu: Ugovor), za osigurana lica općine Tuzla i pojedine discipline za područja drugih općina. Godišnja ugovorena naknada utvrđena je u iznosu do 18.003.487 KM što je za 556.185 KM ili 3,19% KM više u odnosu na 2011.godinu i to:

opština Tuzlanskog kantona iznos do                                                           670.555 KM

–      zdravstvene usluge medicinskog transporta u iznosu do                             37.432 KM

–      usluge uzimanja i dostave laboratorijskih uzoraka u iznosu do                      1.492 KM

–      udaljenost ambulanti timova porodične medicine od sjedišta

zdravstvene ustanove u iznosu do                                                              182.889 KM

–      zdravstvena zaštita osiguranih lica smještenih u

ustanove socijalne na području TK                                                                18.635 KM

–      zdravstvena zaštita učenika i studenata                                                      675.490 KM

–      specifična i preventivna zdravstvena zaštita djece predškolskog

i školskog uzrasta koja se bave sportom                                                     286.796 KM

–      zdravstvena osiguranih lica sa oštečenjem

sluha, glasa i govora                                                                                    677.100 KM

–      uspostava sistema kvaliteta i sigurnosti zdravstvenih usluga

u zdravstvenim ustanovama kao dijela zdravstvene zaštite i njegovo

održavanje, saglasno odredbama važeće Odluke o elementima i kriterijima

za vrednovanje unapređenja i praćenja kvaliteta i sigurnosti zdravstvenih

usluga  u zdravstvu Tuzlanskog kantona u iznosu do                                          159.639 KM.

Razlog povećanja ugovorenog iznosa u 2012.godini je bio dodatno priznavanje sredstava na ime rane dijagnostike karcinoma dojke (radiološka dijagnostika – mamografija) i ranog otkrivanja karcinoma grlića cerviksa (citološka dijegnostika) u skladu sa prilagođenim standardima za ove djelatnosti, te izmjenom standarda u okviru posebnih programa za:

– specifičnu i preventivnu zdravstvenu zaštiu djece predškolskog i školskog uzrasta  koja se bave sportom i

– zdravstvenu zaštitu osiguranih lica sa oštećenjem sluha, glasa i govora sa područja TK.

U skladu sa članom 12. stav 2. Ugovora „ukupna godišnja naknada za pružene usluge se obračunava na kraju godine. Ukoliko se prihodi Kupca usluga ne budu ostvarivali u skladu sa njegovim finansijskim planom, iznos iz stava 1. ovog člana umanjiti će se u skladu sa kretanjem prihoda, ali ne više od 5 %“.

Odredbe Člana 12. Ugovora o regulisanju pružanja primarne zdravstvene zaštite u skladu  su sa Jedinstvenom metodologije kojom se bliže utvrđuju kriteriji i mjerila za zaključivanje ugovora između nadležnog zavoda zdravstvenog osiguranja i zdravstvene ustanove broj: 02/III-06-1-2372/11 od 15.11.2011.godine.

U skladu sa članom 82. Zakona o zdravstvenom osiguranju “Upravni odbor Zavoda, uz saglasnost kantonalnog ministra, sačinjava godišnji plan prihoda i rashoda za finansiranje potreba iz obaveznog zdravstvenog osiguranja, polazeći od raspoloživih sredstava, utvrđenog standarda zdravstvene zaštite i programa mjera za provođenje obaveznog zdravstvenog osiguranja”.

Prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja utvrđena članom 32. i 33. Zakona mogu se ostvarivati, u skladu sa članom 4. Zakona o budžetima u Federaciji Bosne i Hercegovine, samo pod uslovom i do visine sredstava kojima raspolaže fond obaveznog zdravstvenog osiguranja.

Članom 7. Finansijskog plana Zavoda zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona za 2012. godinu („Službene novine TK” broj: 4/12) utvrđeno da se planirana sredstva raspoređuju prema najmjenama srazmjerno ostvarenim prihodima u periodu u kojem se raspoređuju.

U skladu sa ostvarenjem prihoda Zavoda i odredbama Ugovora za 2012.godinu, Domu zdravlja Tuzla za 2012. godinu je plaćeno 17.643.418 KM čime su obaveze Zavoda iz Ugovora o regulisanju pružanja primarne zdravstvene zaštite ispunjene.

U skladu sa članom 62. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Službene novine FBiH“ broj: 46/10) sredstva za rad i razvoj zdravstvene ustanove ostvaruju:

U strukturi prihoda Doma zdravlja Tuzla prihodi od Zavoda učestvuju sa 88,21 % ukupnih prihoda, dok ostalih 11,79 % prihoda iz drugih izvora nije dovoljno da pokrije troškove 16,77% zaposlenika koji nisu usklađeni sa programiranim brojem kadrova u skladu sa Odlukom o standardima i normativima zdravstvene zaštite iz obaveznog zdravstvenog osiguranja, koji je  potreban za izvršenje Programa.

Zavod je u skladu sa ostvarenjem Finansijskog plana i članom 12. Ugovora u potpunosti realizovao ugovorne obaveze prema  Domu zdravlja Tuzla.

 

Iz svega navedenog proizilazi da su neosnovani navodi Doma zdravlja Tuzla:

„Finansijsko poslovanje Doma zdravlja Tuzla, u 2012. godini, prema računovodstvenom godišnjem izvještaju završeno je sa iskazanim viškom rashoda nad prihodima u iznosu od 243.812,00 KM, a nastao je zbog neuplaćenih obaveza Zavoda zdravstvenog osiguranja po Ugovoru za ostvarivanje zdravstvene zaštite.

Zavod zdravstvenog osiguranja TK-a je za finansiranje ugovorenog Programa zdravstvene zaštite Domu zdravlja Tuzla doznačio 360.069,00 KM, odnosno 2% manje sredstava u odnosu na sredstva definisana Ugovorom.“

Osim toga, za pokriće viška rashoda nad prihodima Doma zdravlja Tuzla, ne postoji pravni osnov prema kome Zavod može obezbijediti sredstva za te namjene zato što Zavod:

–   nije osnivač DZ Tuzla,

–   ne daje saglasnost za proširenje  i promjenu djelatnosti DZ Tuzla,

–   ne daje saglasnost na akte DZ Tuzla,

–   nema nikakve ingerencije na radom, upravljanjem i odlučivanjem u DZ Tuzla,

–   nije supsidijarno odgovoran za obaveze DZ Tuzla niti je u obavezi da pokrije višak rashoda nad prihodima koje u godišnjem obračunu iskaže DZ Tuzla,

–   ne vrši nadzor nad zakonitošću rada DZ Tuzla,

–   ne donosi rješenja o ispunjavanju propisanih uslova u pogledu prostora, kadra i medicinsko-tehničke opreme bez koga nijedna zdravstvena ustanova ne može otpočeti sa radom (rješenje je uslov i kod proširenje i promjene djelatnosti).

Neophodno je imati u vidu da su zdravstvene ustanove jedan od učesnika u kreiranju potrošnje u zdravstvu, koje značajno mogu uticati na ukupnu potrošnju u zdravstvu, zbog čega mogu i trebaju snositi rizik za prekoračenje planiranih rashoda.

Krajem 2012.godine, prije utvrđivanja konačnog obračuna naknade po Ugovoru, Dom zdravlja Tuzla je ostvario prekoračenje planirane potrošnje lijekova u iznosu od 1.392.990 KM, odnosno za 14,14% (što je 7,74% ukupnih sredstava planiranih za realizaciju Programa zdravstvene zaštite dodijeljenog Domu zdravalja Tuzla), dok su ostale ugovorne zdravstvene ustanove imale ukupno prekoračenje u iznosu od 205.571 KM (tri zdravstne ustanove), dok je deset (10) Ustanova ostvarilo potrošnju manju od planirane potrošnji Lijekova sa liste lijekova.

Zavod nije profitabilna ustanova, te iz prikupljenih sredstava izvršava ugovore jednako i na isti način prema svim zdravstvenim ustanovama, a u skladu sa finansijskim planom i odlukama organa upravljanja.

Povećana potrošnja na lijekove odrazila je se i na izvršenje ugovora sa zdravstvenim ustanovama.

Uslovi u kojem posluje Zavod, neredovna i nedostatna uplata doprinosa za obavezno zdravstveno osiguranje od strane obveznika doprinosa, nemogućnost kontrole i prinudne naplate doprinosa (nadležnost Porezne uprave), utiče na finansijsko poslovanje Zavoda.

I pored toga Zavod sve svoje ugovorne obaveze uredno izvršava, a odgovornost za poslovni rezultat svake od ugovornih zdravstvenih ustanova sa područja Tuzlanskog kantona je na toj zdravstvenoj ustanovi i osnivaču.


ZAVOD ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA TK

Exit mobile version