Site iconNEON Televizija

Prilika za domaće proizvođače: Hrvatski proizvodi u BiH bit će skuplji

Hrvatskim proizvođačima ostalo je nešto više od devet mjeseci za prilagođavanje, a za mnoge od njih ulaskom te zemlje u Evropsku uniju potpuno se mijenjaju i uvjeti poslovanja.

S pridruživanjem Hrvatske evropskoj porodici zemalja, pojedini prehrambeni proizvodi iz te zemlje, poput čokolade, vode, sladoleda i mesnih proizvoda, naći će se pred ozbiljnim pritiskom snižavanja cijena, zbog ulaska jeftinijih stranih marki na tržište.

Tržišna utakmica

Hrvatski mediji pišu da i sir, jogurt, maslac i kafa u takvoj tržišnoj utakmici moraju pojeftiniti, što bi, s druge strane, trebalo imati potpuno drugačije efekte kada je u pitanju prodaja hrvatskih proizvoda u BiH.

– Svaka poteškoća za hrvatske proizvođače u njihovoj zemlji, znači da će teže biti konkurentni i na našem tržištu. S obzirom na to da će im više sredstava biti potrebno da zadrže svoje pozicije na centralnom, hrvatskom tržištu, u BiH će imati manje sredstava i za marketing i za eventulno konkuriranje našim proizvodima. Postoji mogućnost da snize cijene svojih proizvoda u Hrvatskoj, ali da zbog toga ne budu više u mogućnosti nuditi jeftinije proizvode u BiH. To bi moglo koristiti našim proizvođačima – rekao je Igor Gavran, makroekonomski analitičar Vanjskotrgovinske komore BiH.

Suprotni efekti

Potcrtava da bi svakako jedan dio hrvatskih proizvoda u BiH trebao poskupjeti zbog uvođenja carina. Ipak, kaže da je teško precizno predvidjeti kako će se stvari odvijati te dodaje da može biti suprotnih efekata. Naglašava, međutim, da će se ulazak Hrvatske u EU i promjene na tom tržištu, u svakom slučaju odraziti i na BiH.

Exit mobile version