Nekadašnji ponos jugoslavenske auto-industrije, Zastava Yugo 45, odavno je zaboravljen na ovdašnjim cestama, izuzev u varošicama Srbije, gdje se još uvijek može sresti u voznom stanju, i naravno – u vicevima. No, ‘staro gvožđe’ uskoro bi moglo oživjeti u posve novom stilu
Mladi dizajner Miloš Paripović, rastužen ovakvim razvojem događaja, osmislio je novi koncept starog jugoslavenskoh auta – Zugo, kojeg su mnogi u startu prepoznali kao novo praktično vozilo modernog doba.
– Zugo je bila moja ulaznica za natječaj u dizajnu na najvećoj konferenciji za dizajn automobila u Europi – Auto(r), koji se 2011. održao u Zagrebu. Ime koncepta nastalo je sasvim slučajno, kao tipfeler kada sam htio ispisati ime Yugo na tipkovnici podešenoj za engleski jezik pri čemu se slovo Y mijenja u slovo Z, pojasnio je za Dnevnik.hr Paripović.
Inače, Miloš Paripović stekao je magistarsku diplomu na studiju primjenjenih umjetnosti u Beču, a Zugo je dizajnirao kao niskobudžetni, potpuno električni mali gradski hatchback, čija su ciljna grupa odani vlasnici starih Zastavinih modela i drugi praktični ljudi. Ukoliko bi ovaj koncept zaživio u praksi, zbog jednostavnosti električnih automobila, Zugo bi bio jednostavan i jeftin za održavanje i svako bi ga mogao održavati u vlastitoj garaži, po popularnom američkom DIY principu (Do It Yourself).
Autor modernog Yuge ističe da je ovakav model dizajnirao s ciljem da ukaže na veliku suprotnost u dizajnu automobila za moderno doba i stvarnosti u kojoj žive ljudi koji i danas voze malo Zastavino vozilo.
Pratite Kalesija Online na Facebooku