Site iconNEON Televizija

Intervju sa direktorom Rahmanom Makalićem: OŠ “Memići” pohađa oko 430 učenika

10300280_10201019778335226_1152044650423811319_nZa dva dana počinje nova školska godina, shodno tome smo obavili razgovor sa direktorom Osnovne škole Memići o planovima za narednu školsku godinu, te o iskustvu nekadašnjeg učitelja u učionicama ove škole.

Možete li nam nešto ispričati o Osnovnoj školi Memići?
-“Škola Memići postoji od 1946.godine. Dakle, iduće godine slavimo jubilej 70 godina postojanja i rada naše škole. Vazno je naglasiti da škola nije prestala sa radom ni u toku ratnih dejstava 1992-1995. godine. Pošto sam i tada bio direktor, uspio sam uz pomoć naših radnika i općinskih službi sačuvati pravni status opstanka škole kao ustanove i okupiti naše radnike koji su tokom cijelog rata radili i učili našu djecu.”

Evo Vi ste radili kao učitelj od Vaše dvadesete godine. Trenutno ste na čelu ove Javne ustanove, kakva iskustva nosite iz perioda kada ste učenicima održavali časove?
-“Ja sam sada već daleke 1982. godine kao jedan od rijetkih na općini Kalesija postao učitelj. Veoma mlad sa 20 godina sam počeo raditi u školi i evo do današnjih dana. Dakle, preko 30 godina biti uključen u nastavni proces i baviti se odgojem mladih nije nimalo lak posao. Koliko god ko htio time da se bavi ne može ući u srž tog poziva jer to treba doživjeti u praksi. Danas, evo već četvrtu godinu sam na čelu ove škole. Mislim da posao direktora obavljam profesionalno i pokušavam uraditi ono što je najbolje za našu skolu.”

Kako je raditi sa djecom?
-“Imao sam različitih učenika u svojoj karijeri. Svi su bili dobri na svoj način. Ne mora da znači ako učenik nije odličan ili vrlodobar da nije dobro dijete. U njima sam uvijeg gledao onu bolju stranu, a dječije nestašluke sam prihvatao kao svakodnevicu jer i ja sam bio u njihovim godinama. Raditi sa djecom je prvo privilegija pa onda obaveza. Imam danas dobar dio školovanih mojih učenika koji su dobri: domaćini, policajci, profesori pa čak i doktori.”

Da li postoji kakva razlika između generacije s kojom ste počinjali raditi i ove današnje (mlađe) generacije?
-“Teško je govoriti o generacijama učenika i praviti usporedbu a ne uzimati subjektivne i objektivne razloge za to. Nekada, kad sam ja bio učenik bilo je teško biti odličan, a o super odličnom da se i ne govori. Bili su jači kriteriji i strožijii nastavnici. Danas su možda blaži kriteriji i reforme školstva doprinose drugačijem načinu rada. Imamo dosta dobrih učenika koji završavaju srednje škole i fakultete što je dokaz da učenici usvoje znanja u nasoj školi. I one starije a i ove nove generacije imaju svoje dobre i one malo bolje pojedince koji obilježavaju svoju generaciju. I jedni i drugi su dobri na svoj način.”

-Nova školska godina samo što nije počela. Koliko djece će pohađati ovu novu školsku godinu?
-“Evo već četvru godinu nam je stabilno brojno stanje učenika. Naime školsku 2014-2015. godinu je završilo 422 učenika. Izašla su dva deveta razreda a upisali smo dva prva tako da bi brojno stanje učenika za školsku 2015-2016. godinu bilo oko 430. Brojno stanje učenika je dosta stabilno i još nemamo pad broja učenika što nije isključeno u narednim godinama. Ove godine će učenici biti raspoređeni u 19 čistih odjeljenja i jedno kombinovano odjeljenje u Zukićima.”

-Da li ste vršili kakve pripreme za početak nove godine?
-“Tokom ljtnog raspusta dok nije bilo učenika u školi, trajali su radovi na krečenju i sređivanju učionica, hodnika, zbornice, kancelarija. Imali smo nešto sredstava pa smo uspjeli pripremiti kompletnu školu za početak školske godine. Svakako da nam je sredstava nedovoljno, ali u sveukupnoj finansijskoj krizi mislim da smo uradili dobar dio posla.”

-Kakvi su Vam planovi za ovu godinu?
-“Nova školska godina donosi nove obaveze. U ovoj 2015-2016. godini imamo 45 radnika od čega 35 nastavnika u razrednoj i predmetnoj nastavi. Pokušati ću i ovu godinu kao i prošlu da iskoristim za unošenje donacija za poboljšanje nastavnog procesa. Prioritet bi bio zamjena skolske stolarije koja je dotrajala, uz ovaj projekat svakako svakodnevno traženje mogućnosti za poboljšanje nastavnog procesa. Obezbjediti donatore za užinu učenika i preko Vijeća učenika i roditelja pokrenuti projekte s ciljem poboljsanja nastavnog procesa.”

Exit mobile version