Site iconNEON Televizija

Facebook razljutio korisnike: Gdje je nestala privatnost u novoj “polici privatnosti”?

Korisnici širom svijeta bijesni su zbog nove Facebookove politike privatnosti koja, uz mnoge ostale promjene, uopće ne prepoznaje pojam “privatnost” kao takav.

Radi se, naime, o novoj politici privatnosti čije su smjernice objavljene na Facebooku kako bi omogućile svim korisnicima da se što prije prilagode novim pravilima, ali i sugeriraju potencijalne promjene i ukažu na probleme. Radi se ovdje o mnogim promjenama, poput boljeg kontroliranja osoba s više profila, kao i semantičkih promjena koje uključuju preimenovanje “politike privatnosti” u “politiku upotrebe podataka”, javlja CNN.

Uprava: Ništa se previše neće promijeniti

Iz uprave najpopularnije društvene mreže na svijetu poručuju kako se promjenama politike privatnosti neće promijeniti način na koji mreža funkcionira. Umjesto toga, Facebook promjene naziva “objašnjenjima” koja bi trebala korisnicima pomoći da lakše razumiju kako mreža funkcionira.

Takva “objašnjenja” razljutila su mnoge i izazvala pravu pobunu u Njemačkoj, gdje je više od 32.000 korisnika uključeno u protest “Odbacujem promjene!”.

Aplikacija koja vidi sve

Jedna od najvećih promjena koja je razljutila korisnike odnosi se na korištenje brojnih aplikacija na mreži. Naime, do sada je u politici privatnosti stajalo “Kada koristite aplikaciju, vaš sadržaj i informacije se dijele s aplikacijom.” U prijedlogu revidirane politike privatnosti stoji pak ovo: “Kada vi ili drugi koji mogu vidjeti vaš sadržaj i informacije koristite aplikaciju, vaš sadržaj i informacije dijele se s aplikacijom.”

To znači da bi sve aplikacije koje instaliraju vaši prijatelji mogu pristupiti i vašim privatnim podacima, što je izazvalo ogorčenje korisnika.

Zaboravite “profil”, postoji samo “timeline”

Između ostalih promjena koje su najavljene tu su i zamjena pojma “profil” pojmom “timeline”, isključivanje pojedinih sadržaja u određenim državama, učinkovitiji nadzor nad korisnicima s većim brojem profila, a od korisnika će se tražiti i da češće ažuriraju svoje profile, ili bolje rečeno svoj timeline.

Exit mobile version