Site iconNEON Televizija

Evo kako je Rus zaradio milijarde na Facebooku

Kada je ruska investiciona kompanija ‘Digital Sky Technologies’ 2009. godine uložila 200 miliona dolara u Facebook, svi su bili iznenađeni. Kompanija je bila malo poznata van svoje matične teritorije. Za neke, njihova strategija je izgledala potpuno sumanuto.

Čitav posao kontrolisao je Jurij Milner, bivši student fizike iz Moskve. Nakon uloga od 200, kompanija je uložila još 100 miliona dolara u popularnu društvenu mrežu.

I tek kada je saopćeno da će kompanija Marka Zuckerberga izaći na berzu, Milnerova strategija je dobila smisao – on planira da proda trećinu svog udjela za čak milijardu i po dolara.

U osnovi, Milnerova taktika se svodi na niz jednostavnih koraka: najprije treba pronaći kompaniju koja je lider u svojoj kategoriji, potom uložiti ozbiljan novac čime se nadjačava konkurencija i učvršćuje pozicija na tržištu, i na kraju – usmjeravati kompanije ka otvaranju Inicijalne javne ponude i izlasku na berzu.

Vrijednost Facebooka je 2009. godine, kada je Milner uložio 300 miliona dolara, bila za pet milijardi dolara manja nego kada je Microsoft platio 240 miliona dolara za 1,6 posto udjela krajem 2007. godine.

Stručnjaci za investicije kažu da je Milnerov pristup nova pojava na tržištu i da je suština u ulaganju ogromne svote novca u internet kompanije u trenutku kada su svi ostali investitori ustuknuli.

Exit mobile version