Svjetski dan učitelja obilježava se u blizu 100 zemalja svijeta 5. oktobra, nakon što je UNESCO 1994. godine ustanovio taj datum. Cilj obilježavanja Dana učitelja je skrenuti pažnju društva na značaj obrazovanja i ulogu koju u odgajanju generacija imaju prosvjetni radnici.
Nažalost, činjenice pokazuju da se o prosvjetnim radnicima govori na dan učitelja i mnogo češće u kontekstu štrajkova kojim traže svoja prava. Položaj prosvjetara ne mjeri se samo visinom plaće, koja je definitivno mizerna u odnosu na, kako se to često kaže, “rudarski posao koji rade”.
Mnogo je segmenata koji nedostaju ili su zanemareni, prije svega to su odnos društva prema školi te dostojanstvo i poštovanje kadra koji odgaja generacije za budućnost. To je ono što više “boli” od potcjenjivanja kada je riječ o platama prosvjetnih radnika.
Nesređeni zakonski okviri, neusklađeni planovi i programi, varijabilni standardi po pitanju izbora udžbenika, samo su neki od aktuelnih problema koji su na teretu učiteljima.
Naš sagovornik ističe da iskustva nastavnika koji rade u devetogodišnjem obrazovanju govore da su nastavni planovi i programi za sve razrede i sve predmete preobimni i neprilagođeni uzrastu i sposobnostima učenika. Broj časova je smanjen, a obim sadržaja isti ili u nekim slučajevima povećan, tako da se većina nastavnog procesa svodi na obradu novih nastavnih sadržaja, a premalo je časova za ponavljanje.
Nameće se pitanje odakle prosvjetni radnici crpe motiv da su i dalje predani svome poslu koji rade neumorno. Nadležne institucije za obrazovanje odvajaju minimalna sredstva. Mnoge škole imaju problema čak i s nedostatkom osnovnih sredstava za rad, poput kreda, grafoskopa, a projektori su za mnoge misaona imenica. Koliko samo škola nema fiskulturnih sala, pa djeca tjelesni i zdravstveni odgoj rade u školskim hodnicima. I, ako tome dodate plaće, evidentne pritiske roditelja za koje je u većini slučajeva kriv nastavnik, ništa vam ne ostaje kao motiv osim ljubavi prema poslu koji ćete raditi bez obzira na sve politike i probleme koji su pred vama.