S obzirom da je Mark Zuckenberg, osnivač najveće svjetske internet društvene mreže Facebook, predao zahtjev za njen izlazak na burzu, javili su se mnogi ugledni analitičari koji su predvidjeli kako bi se mogla razvijati budućnost popularnog “Fejsa”.
Nažalost, s obzirom da će se morati udovoljavati i dioničarima koji će željeti što više zaraditi od svoje investicije, Facebook bi se u budućnosti ipak mogao plaćati.
Uzimajući u obzir da se od prodaje dionica predviđa zarada od pet milijardi dolara, analitičar Foad Fadaghi izjavio je australskim medijima da će investitori i dioničari nesumnjivo promijeniti način na koji koristimo ovu društvenu mrežu: “Oglašavanje na Facebooku će biti mnogo sadržajnije i invazivnije. Marketing i svi sadržaji i usluge vezane za oglašavanje će se naglo razviti jer će investitori i dioničari željeti zaraditi što više novca na Facebooku. Društvene mreže tradicionalno imaju puno oglasa u obliku slika, ali im je problem uvijek bio kako korisnike više zainteresovati, onako kako to čine stranice sa `premium` sadržajem, poput vijesti. Zato će takve matrice biti pod kontrolom”.
S obzirom na velik broj ljudi koji igra igrice i kupuje preko Facebooka, korisnicima bi mogla biti ponuđena opcija pretplate na “Facebook Premium”, kaže analitičar: “U prostoru za oglašavanje bi mogli vidjeti puno više in-app oglasa, kupnji ili pretplata”. In-app inače znači naplatu unutar sadržaja aplikacija koje koristite. Fadaghi nastavlja: “Cijeli taj sustav će rasti. Već predstavlja značajan udio u prihodima Facebooka pa se može očekivati samo njegov porast. Izazov će predstavljati kompanije poput Google+ koji će nuditi sličnu uslugu, ali je vjerojatno neće naplaćivati jer su slabiji u prostoru društvenih mreža. Dok god postoji konkurencija, internetske društvene mreže ostat će besplatne za korisnike”.
“U budućnosti možemo očekivati dalje poboljšanje mobilnih stranica. Na primjer, trenutna aplikacija za iPad nije jednako dobra kao web platforma. Mogla bi se povećati interakcija među zajednicom i vladama, kao i poslovima. Facebook je danas poprilično baziran na individualnim kontaktima, ali i veliki igrači se ozbiljno uključuju u posao. Ovdje očekujemo poboljšanje”. Fadaghi je zaključio analizu predviđanjem koje puno mogućnosti ostavlja otvorenim: “Facebook se mora pobrinuti da svojim korisnicima pruža usluge koje je njima ugodno koristiti, ali će morati ozbiljno balansirati između želja tih korisnika i želja investitora koji samo žele zaraditi što više novca”, prenosi Index.
Ovo će biti najveća prodaja dionica neke internet kompanije u historiji. Facebook trenutno ima 845 miliona korisnika, od kojih su nešto više od polovice svakodnevni korisnici. Jučer je objavljeno da je Facebook prošle godine po mjesečnom prosjeku zaradio 27 miliona dolara što će reći da im svaki aktivni korisnik donosi 5,10 dolara mjesečno. To i nije tako puno kad se zna da Google na svakom korisniku zaradi 27 dolara. Smatra se da će se ovaj prostor za napredak itekako iskoristiti jer je oglasni prostor na Facebooku još uvijek jeftin. Dobit je prošle godine iznosila 3,7 milijardi dolara iako su predviđanja bila 4 milijarde, to je i dalje rast od 88% u odnosu na godinu prije.